Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
Täysi versio: pääsykokeet -07
Paloforum > Palo- ja Pelastusalan keskustelut > Paloalaan liittyvät kyselyt
ryan
moro!

tarkoitus olisi siis hakea pelastusopistoon kuopion suuntaan opiskelemaan(Pelastajakurssi 62-63, Valintakoe haku päättyy 7.9.2007 ja kokeet on 12.11 - 16.11.2007.
haluaisin vastauksia kysymyksiin mm.
- Saako lihaskunnon testaus paikan ja ajan valita siis itse? esim. UKK-Instituutti/TAMPERE
- Onko siellä ainoastaan lihaskuntotestit? mitä testiin kuuluu? (soitetaanko henkilölle vaan ja sovitaan aika...)
- Millasiset kokeet ovat itse Oppilaitoksen järjestämässä valintakokeessa?

en löytänyt tarkkoja/uusia vastauksia näihin kysymyksiin. olisin kiitollinen jos joku jaksaisi vastata?
simpe
LAINAUS(ryan @ 25.06.2007 - 20.47) *
moro!

tarkoitus olisi siis hakea pelastusopistoon kuopion suuntaan opiskelemaan(Pelastajakurssi 62-63, Valintakoe haku päättyy 7.9.2007 ja kokeet on 12.11 - 16.11.2007.
haluaisin vastauksia kysymyksiin mm.
- Saako lihaskunnon testaus paikan ja ajan valita siis itse? esim. UKK-Instituutti/TAMPERE
- Onko siellä ainoastaan lihaskuntotestit? mitä testiin kuuluu? (soitetaanko henkilölle vaan ja sovitaan aika...)

en löytänyt tarkkoja/uusia vastauksia näihin kysymyksiin. olisin kiitollinen jos joku jaksaisi vastata?

Opiskelu vaati työtä ja siksipä en annakaan valmiita vastauksia. Tutustu pelastusopiston hakuoppaaseen ja tämän sivuston keskusteluihin esim. kohdassa ammatiksi palomies. Löydät kyllä vastaukset edellyttäen, että osaat lukea.
pesuua
Juu kannattaa vähän itse etsiskellä vastauksia. Tuolla pakkotoisto.comissa keskustellaan aika paljon opistoon pyrkimisestä ja fyysisistä testeistä. Opiston hakuoppaaseen suosittelen myös minä tutustumaan. Psyyke puoleen en osaa pahemmin auttaa, huomaat viimeistään testeissä biggrin.gif
Janne L

Listassa mainituista testipaikoista saa valita itselleen sopivimman l. lähimmän paikan. Soitat testauspaikalle ja ilmottaudut. Sieltä katsotaan sinulle sopiva aika, koska samalle päivälle on useita testattavia.

- Onko siellä ainoastaan lihaskuntotestit? mitä testiin kuuluu?

Testit aloitetaan lääkärintarkastuksella, sen jälkeen lääkäri analysoi tulokset ja testaa selän- ja puristusvoiman. Jos testi on positiivinen, siirryt tekemään lihaskuntotestejä.
Testipaikalla valvoja sekundaattorin kanssa, siellä teet yksin kaikki lihaskuntotestit itse valitussa järjestyksessä mutta aikalailla kaikki perättäin, minuutin tai kahden tauolla.
Apuvälineitä on kuten tukivyö ja kyykyssä käytettävä tangon pehmuste.

Jos olet läpäissyt myös lihaskuntotestit ja olet päässyt hakija- eli vertailuryhmässä pistemäärän sisään, sinut kutsutaan opistolle lopputesteihin. (noin 120 parasta)

Testit alkavat cooperilla, josta siirrytään uimaan. Tämän jälkeen opistolla fobiatestit.
Loppupäivästä tai seuraavana päivänä (riippuu miten olet sijoittunut hakuryhmään sukunimesi perusteella) alkavat psyykkiset testit, aluksi noin 4h paperitöitä, eli erilaisia tehtäviä. Tämän jälkeen pienimuotoinen ryhmätyö, jonka jälkeen vielä psykologin haastattelu.
Tämä herra psykologi on käytännössä "työhönottohaastattelija", koska näistä psykologisista voi saada niin paljon - tai vastaavasti vähän pisteitä, että sillä määrätään tässä vaiheessa ketä otetaan opiskelemaan ja ketä ei.

Näin siis Helsingin TTL:ssä ja minun empiiriset kokemukset pelastusopiston testeistä.

Onnea matkaan! good.gif
Muista treenata hyvin, etenkin juoksu näytti tiputtavan yllättävän monta hakijaa. Ei se 2800m ole mikään raja jos hieman edes yrittää treenata siihen. On suorastaan uskomatonta miten moni jäi tuon rajan alle!!
Tämä on kevennetty versio sisällöstämme. Nähdäksesi täydellisen sisällön lisätiedoilla, kuvilla ym, ole hyväklikkaa tästä.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.