Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
Täysi versio: Mistä lisää kouluttajia?
Paloforum > Palo- ja Pelastusalan keskustelut > Koulutus > Nuoriso-Osaston Harjoitukset
ankka
Miten olette houlutelleet osastoonne lisää kouluttajia. Tilanne on se, että nuorista ei kasva uusia kouluttajia 3 vuoteen, eikä miehistössä tunnu olevan liikaa halukkaita. Tällä hetkellä osastossa on yksi kouluttaja ja johtaja, jotka molemmat on siirtymässä sivuun..

Onko antaa vinkkejä tilanteeseen. Mistä lisää kouluttajia? Miten hälytysosastoa motivoidaan nuoriso-osasto työhön?

Kiitokset vastauksista jo etukäteen! =)
Vierailija
Tuttu ongelma. Meillä on nyt niin, osaston johtaja asuu toisella paikkakunnalle eikä tilalle meinaa löytyä ketään.

Jonkun miehistöstä saa aina innostettua pitämään muutamat treenit vuodessa. Silloinkin yleensä treenin pitäjä haluaa vetää jonkin omissa kiinnostuksissa olevan aiheen. Jotkin sinänsä hyvät kouluttajat eivät osaa sopeuttaa koulutusta nuorille.

Kun kouluttajat vaihtuu kerrasta kertaan, treenit eivät rakennu ennalta opitun päälle kuten pitäisi. Kouluttajat eivät myöskään opi tuntemaan junnuja.

Yleensä nuorten kouluttajat ja osastojen johtajat on muutenkin niitä aktiivisimpia tyyppejä palokunnissa. Helposti tulee liikaa homma ja sitten leipiintyminen.

Ainoa juttu, joka meillä vähän auttoi, oli vakava keskustelu palokunnan päällikön ja hallituksen pj:n kanssa. Lähinnä auttoi sen verran, että ko. tyypit pitivät muutamia harjoituksia.
_masa_
Todellakin, olen vierailijan kanssa samaa mieltä good.gif, että yleensä ne nuoriso-osaston kouluttajat/johtajat ovat aktiivisimpia, ja heille sysätään nopeassa tahdissa paljon hommia. unsure.gif

Itse toimin VPK:ssani no:n kouluttajana sekä -johtajana.
Miehistössä muilla ei ollut kiinnostusta hommaa kohtaa, tultiin kyllä välillä nuorten harjoituksiin "pätemään", mutta ei kouluttamaan. mad.gif

Nyt sitten kun olen muuttamassa paikkakunnalta pois, niin heillä on hätä mistä saada uusi kouluttaja.
Nuoret itse ovat sanoneet että jos ei tule tilalle kunnon kouluttajaa (tarkoitan kunnon kouluttajalla sellaista mikä harjoituksissamme ole käynyt ns. päätään aukomassa) niin eivät jatka. mellow.gif
Tämä on kevennetty versio sisällöstämme. Nähdäksesi täydellisen sisällön lisätiedoilla, kuvilla ym, ole hyväklikkaa tästä.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.