VIRVEstä GSM läpi?
Aloittaja: jakany, huhti 12 2004 12:31
9 vastausta tähän aiheeseen
Lisätty 12 huhtikuu 2004 - 12:31
Naapurikunnassa päivystäjä puhui autossa GSM:ään. Virvekapula oli auki vieressä. Hetken kuluttua VASU kehoitti häntä sammuttamaan VIRVE:n, koska juttu tuli läpi!
Onko GSM "lyönyt läpi" signaalitasolla vai ehkä vain kytkenyt VIRVEn lähettimen päälle? Kapula oli Nokian ns. "kännykkämalli".
Itse veikkaisin jälkimmäistä vaihtoehtoa. Tulevaisuutta ajatellen lienee selvittämisen arvoinen asia.
Onko GSM "lyönyt läpi" signaalitasolla vai ehkä vain kytkenyt VIRVEn lähettimen päälle? Kapula oli Nokian ns. "kännykkämalli".
Itse veikkaisin jälkimmäistä vaihtoehtoa. Tulevaisuutta ajatellen lienee selvittämisen arvoinen asia.
Lisätty 12 huhtikuu 2004 - 20:07
LAINAUS(rollikka @ 12.04.2004 - 14.49)
Olen kuullut samanlaisen jutun tapahtuneen turun seudulla. En tiedä onko yksi ja sama juttu, mutta jos asiassa on jotain perää, niin se siitä salakuuntelelettomuudesta. Voihan kyseessä olla tangetin tarttuminen tai joku muu laitevika, mutta...
Eiköhän se edelleen ole ihan kestävä, virven salaus siis. Ensinnäkin gsm ja tetra käyttävät eri taajuuksia, ja eri salauksia. Joten ainoa tapa, miten ääni saattaa mennä väärään, on se, että virven tangentti on ollut pohjassa syystä x.
Lisätty 13 huhtikuu 2004 - 23:00
Muutama kommentti sen tarkemmin asiaa tuntematta:
*Naapurikunnan päivystäjä=P3? Mikäli näin, ilmeisesti P3:n autossa on myös ajoneuvosema mainitsemasi THR880 lisäksi ja mahdollisesti muita radiolaitteita (miten ne päälliköt onnistuu aina hommaamaan kaiken mihin voi puhua ja mikä kiiltää
). Onko mahdollista että puhe on voinut mennä sitä kautta?
*Autossa kännykkään puhuessa täytyy Suomen lain mukaan käyttää hands free laitteita jotka jättävät kädet vapaaksi. Ovatko ne voineet aiheuttaa häiriöitä?
*En ole vastaavasta kyllä kuullut, mutta sen sijaan olen kuullut että Nokian pojilla on jonkin verran kokemusta kännyköistä ja radiosta. Mikäli tuollaista "pomppivaa puhetta" ilmenee, on se kyllä aika iso moka tuotekehityspuolelta...
* Ai niin... yks juttu vielä... aprillipäivä oli vähän aikaa sitten... mieti tarkasti keltä tuon jutun kuulit
*Naapurikunnan päivystäjä=P3? Mikäli näin, ilmeisesti P3:n autossa on myös ajoneuvosema mainitsemasi THR880 lisäksi ja mahdollisesti muita radiolaitteita (miten ne päälliköt onnistuu aina hommaamaan kaiken mihin voi puhua ja mikä kiiltää
*Autossa kännykkään puhuessa täytyy Suomen lain mukaan käyttää hands free laitteita jotka jättävät kädet vapaaksi. Ovatko ne voineet aiheuttaa häiriöitä?
*En ole vastaavasta kyllä kuullut, mutta sen sijaan olen kuullut että Nokian pojilla on jonkin verran kokemusta kännyköistä ja radiosta. Mikäli tuollaista "pomppivaa puhetta" ilmenee, on se kyllä aika iso moka tuotekehityspuolelta...
* Ai niin... yks juttu vielä... aprillipäivä oli vähän aikaa sitten... mieti tarkasti keltä tuon jutun kuulit
Olen puhunut.
Vastaa tähän aiheeseen

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää

Vastaa tähän aiheeseen