tuleva sairaankuljettaja
Aloittaja: minävaan, maalis 21 2004 13:03
11 vastausta tähän aiheeseen
Lisätty 21 maaliskuu 2004 - 13:03
Kertokaas te viisaat ja kokeneemmat...Aion "isona" sairaankuljettajaksi ja opiskelen nyt lähihoitajaksi ja aion suuntautua ensihoitoon, niin kumpaa suosittelette tämän jälkeen sairaanhoitajan vai ensihoitajan koulutusta? Onko sillä paljonki väliä työn saannin kannalta?
Lisätty 21 maaliskuu 2004 - 13:39
Itse suosittelisin ensihoidon koulutusta. Kun aiot erikoistua lähihoitajatutkinnossa enshoitoon, sinun kannattaa myöskin jatkaa ensihoidon opintoja. Siten saat ehkäpä hieman paremman "kenttäpohjan". (En tarkoita tällä sitä että, pelkät sairaanhoitajatutkinnon suorittaneet olisivat ala-arvoisempia.)
Varmasti on yhtä samanlaiset työnsaantimahdollisuudet. Voi olla että, jotkut arvostavat enemmän ensihoidon koulutusta.. Kyllä tuonlaisella opintomäärällä töitä löytyy
Varmasti on yhtä samanlaiset työnsaantimahdollisuudet. Voi olla että, jotkut arvostavat enemmän ensihoidon koulutusta.. Kyllä tuonlaisella opintomäärällä töitä löytyy
"Ennemmin koiralta puskankasteluaine loppuu, kuin palomieheltä konstit"
#3 **Vippe**
Lisätty 21 maaliskuu 2004 - 13:43
Jos ensihoito kiinnostaa niin sitten ihmeessä ensihoitajaksi. Ite olen sairaanhoitaja ja sairaanhoitaja amk ei ole kovin kiinnostava koulutus jos on tavoitteena toimia sairaankuljetuksessa. Itse kävin akuuttihoidon täydennyskoulutuksen päälle, että olis jotain eväitä ambulanssiin. Työn saannin kannalta sairaankuljetuksessa on tod näk hyötyä ensihoitajan tutkinnosta. Sairaanhoitajan tutkinnolla on vähän laajemmat mahdollisuudet työllistyä jos osastotyökin kelpaa...
#4 **Guest**
Lisätty 23 maaliskuu 2004 - 19:36
Juu, kyllähän opiskelu aina kannattaa, mutta mieti myös vaihtoehtoa, että valmistuttuasi lähäriksi olet 1-2 vuotta töissä ja jatkat sitten opiskelua. Toisaalta on helppo jatkaa koulusta kouluu, mutta kyllä työkokemus on arvokasta.
#5 **Hoto-luvat**
Lisätty 26 maaliskuu 2004 - 09:31
LAINAUS(minävaan @ 21.03.2004 - 12.03)
Kertokaas te viisaat ja kokeneemmat...Aion "isona" sairaankuljettajaksi ja opiskelen nyt lähihoitajaksi ja aion suuntautua ensihoitoon, niin kumpaa suosittelette tämän jälkeen sairaanhoitajan vai ensihoitajan koulutusta? Onko sillä paljonki väliä työn saannin kannalta? 
NO no!! Perin tosioudoksuttavaa. Lähäri on jo pätevä töihin, antaa samanlaiset valmiudet töihin kuin muutkin koulutukset. SH:n on ihan pihalla ensihoidosta, JOS ei ole itse kiinnostunut alasta ja opiskellut itse asiaa. Samanlaiset mahdollisuudet on sullakin opiskella itse asiaa. Ei ne sitä koulusta paljon pysty tätä työtä opettamaan. Työ se on mikä koulii, perustiedot pystyy saamaan vaikka ilman koulujakin. Se on henkilöstä kiinni, onko siitä alalle, ei ne sitä koulusta pysty muuttamaan.
Yli 3 vuoden opiskelu alalle on turhaa, paitsi niille jotka ei asioita pysty sisäistämään (ei alalle). Itse olen pienellä koulutuksella ja pärjännyt alalla päätoimisena sairaankuljettajana 10-vuotta hoitaen kaikki kohdalle osuneet keikat A-D tarvitsematta tuntea surkeutta omasta ammattitaidosta.
Lisätty 26 maaliskuu 2004 - 16:14
LAINAUS(Hoto-luvat @ 26.03.2004 - 8.31)
Yli 3 vuoden opiskelu alalle on turhaa, paitsi niille jotka ei asioita pysty sisäistämään (ei alalle). Itse olen pienellä koulutuksella ja pärjännyt alalla päätoimisena sairaankuljettajana 10-vuotta hoitaen kaikki kohdalle osuneet keikat A-D tarvitsematta tuntea surkeutta omasta ammattitaidosta.
AINA kannattaa kouluttaa itseään lisää kun on kyse ihmisten hengistä. Itse opiskelin lähihoitajaksi, ensihoito puolelta. Otin työkokemusta 2 vuotta ja kävin sairaanhoitajaksi. Oppi EI ole varmasti mennyt hukkaan. Sairaankuljetuksessa ensihoitaja, amk on varmaan kyllä palvelevampi kun sh, mutta hyvin sitä ollaan pärjäilty.
Innostusta kaikille opiskeluun!
Lisätty 27 maaliskuu 2004 - 21:39
LAINAUS(kukkasi @ 27.03.2004 - 18.05)
Mä tosta lähihoitaja"koulusta", niin onkos siellä linjaa mikä perehtyy psykiatriaan? tai johonkin vastaavaan. 
Kainuun ammattiopiston sivuilta löysin tälläistä:
Sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon koulutusohjelmaopinnot ovat:
- asiakaspalvelu ja tietohallinta
- ensihoito
- kuntoutus
- lasten ja nuorten hoito ja kasvatus
- mielenterveys ja päihdetyö
- sairaanhoito ja huolenpito
- suu- ja hammashoito
- vammaistyö
- vanhustyö
Hoitotyö hoitotyönä - taksihommat takseille!
Lisätty 27 maaliskuu 2004 - 23:56
LAINAUS(Hoto-luvat @ 26.03.2004 - 8.31)
Taidat olla olevinas aikamoinen Guru??? Kai sitä "pärjää" urpompikin. Eri juttu on sitten ammattitaito.
#11 **L4**
Lisätty 04 huhtikuu 2004 - 21:40
Hakeudu Ensihoitajakoulutukseen, sairaanhoitajakoulutuksesta ei saa kunnon valmiuksia Ensihoitotyöhön. Virkaa et saa varmaan enää mistään Lähärikoulutuksella.
Kyllä toi Ensihoitaja AMK tutkinto on paras mahdollinen näihin hommiin. Onhan noita vanhoja pandoja, jotka luulevat tietävänsä vaikka mitä kokemukseen vedoten
Kyllä totuus kuitenkin on että vetävät kuitenkin keikat aivan perstuntumalta kun eivät ole kunnon oppia koskaan saaneet...
Kyllä toi Ensihoitaja AMK tutkinto on paras mahdollinen näihin hommiin. Onhan noita vanhoja pandoja, jotka luulevat tietävänsä vaikka mitä kokemukseen vedoten
Kyllä totuus kuitenkin on että vetävät kuitenkin keikat aivan perstuntumalta kun eivät ole kunnon oppia koskaan saaneet...
#12 **Mävaan**
Lisätty 20 huhtikuu 2004 - 20:57
Suosittelen pelastajakurssin käyntiä, antaako se sinulle lisää oppia lanssi hommiin, siihen en ota kantaa. Voisin melkein vannoa että se on varmin tie virkaan/toimeen. Varmasti tulevat AMK sh ja ensihoitajat lisääntymään laitosten palveluksessa, koska alkaa olemaan pulaa palomiehistä.
Joku voi olla erimieltä, mutta varsin hyvä tie on edellä mainitsemani. 1 1/2 vuotta Kuopiossa, töihin ja siinä sivussa sitten jatkat opiskelujasi, mikäli motivaatiota riittää, ei tarvitse kituutella opintotuella.
Joku voi olla erimieltä, mutta varsin hyvä tie on edellä mainitsemani. 1 1/2 vuotta Kuopiossa, töihin ja siinä sivussa sitten jatkat opiskelujasi, mikäli motivaatiota riittää, ei tarvitse kituutella opintotuella.
1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää