Miten muilla palokunnilla on viikkoharkat laadultaan? Itseä nyrppii kun olen yrittänyt aktiivisesti oppia uusia asioita mutta harkkojen taso on ollut suunilleen lumitöitä tms, eräillä odotteluu että pääsee kaljaa kittaamaan, ja joskus asemalla pientä harjoittelua. Harjoitusohjelmaa noudatetaan joskus harvoin ja silloinkin harjoitellaan vain tunti tai 1½ ja suuri osa siintäkin menee odottelussa. Kun harjoitellaan, ei virheitä kummemmin korjata. Todetaan että ihan kohtuullisestihan tuo meni... Ite oon käyny sammutustyön kurssin ja olen siis jo hälytysringissä. Olo vaan on nii epävarma, että hälytyksiin ei oikeen viitsi lähteä tällä harjoittelulla. Eikä taida olla moni kolleegakaan varmempi taidoistaan.
Eikait tää tämmöstä voi olla jokaisessa paikassa? Mä en enään ihmettele yhtää että me hälytyksissä istutaan autossa katsellen ja ammattilaiset hoitavat sammutustoimet.
Olisi mukava kuulla kokemuksia muista palokunnista!
huonot harkat
Aloittaja: **japazzo**, maalis 02 2010 11:20
1 vastaus tähän aiheeseen
#2 ****amatööri****
Lisätty 08 maaliskuu 2010 - 14:56
LAINAUS(japazzo @ 02.03.2010 - 10.20) <{POST_SNAPBACK}>
Miten muilla palokunnilla on viikkoharkat laadultaan? Itseä nyrppii kun olen yrittänyt aktiivisesti oppia uusia asioita mutta harkkojen taso on ollut suunilleen lumitöitä tms, eräillä odotteluu että pääsee kaljaa kittaamaan, ja joskus asemalla pientä harjoittelua. Harjoitusohjelmaa noudatetaan joskus harvoin ja silloinkin harjoitellaan vain tunti tai 1½ ja suuri osa siintäkin menee odottelussa. Kun harjoitellaan, ei virheitä kummemmin korjata. Todetaan että ihan kohtuullisestihan tuo meni... Ite oon käyny sammutustyön kurssin ja olen siis jo hälytysringissä. Olo vaan on nii epävarma, että hälytyksiin ei oikeen viitsi lähteä tällä harjoittelulla. Eikä taida olla moni kolleegakaan varmempi taidoistaan.
Eikait tää tämmöstä voi olla jokaisessa paikassa? Mä en enään ihmettele yhtää että me hälytyksissä istutaan autossa katsellen ja ammattilaiset hoitavat sammutustoimet.
Kuullostaa niin tutulta. Meillä oli sama homma, mitään ei voitu tehdä kunnolla vaan silleen ylimalkaisesti että "joo kyllähän kaikki tietää miten tää menee" vaikka tosiasiassa ei ne hommat niin päivänselviä ollutkaan. Pelkäsin kokoajan että en osaa kohta tosipaikan tullen mitään kun ei pääse harjoittelemaan. Meitä oli muutama aktiivininen jota asia otti päähän ja valitettiin päällystölle asiasta. Nykyään meininki on jo toinen, harjoituksen vetäjä pitää huolen että jokainen suorittaa harjoituksen kunnolla ja korjaa jos korjattavaa on.
Vastaa tähän aiheeseen

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää

Vastaa tähän aiheeseen