Siirry sisältöön

- - - - -

palkkaus

• Et voi vastata tähän aiheeseen
6 vastausta tähän aiheeseen

#1 jennni

Nuorempi jäsen

• Jäsen
  • Pip
  • 1 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Ei vielä valittu

Lisätty 10 marraskuu 2009 - 17:31

Hei! Haluaisin tiedustella paljonko Ensihoitaja amk ja ensihoitoon suuntautunut lähihoitaja ansaitsevat kuukaudessa? Eli peruspalkka ja paljonko lisät suunnilleen? Siis olettaen että työskentelevät ambulanssissa, ja vaikuttaako palkkaan jos työskentelee esim. sairaalan ensiavussa? Yritin kyllä googletella mutta en oikein vastauksia löytänyt, tai sitten olen vain huono etsimään huh.gif Tietysti palkat voivat vaihdella ja vaihtelevatkin varmasti mutta hakisin sellaista keskiverto palkkaa. Kiitos vastauksista, jos joku jaksaa vastata happy.gif

#2 Hipsu

Vanhempi Jäsen

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 177 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Pirkanmaa

Lisätty 10 marraskuu 2009 - 18:26

Palkkaus todellakin vaihtelee paljon ja siihen vaikuttaa työaikamuoto ja usein jopa keikkojen määrä.
Hommista riippuen varmaankin keskimääräinen bruttotulo 1500-2500 Euroa kuussa.
Kyytihommilla ei rikastuta, se on ainakin selvää.
"riemuiten kuljin kuin kuningas mä oisin
maantiellä herra oon..."

#3 umeet

Nuorempi jäsen

• Jäsen
  • Pip
  • 1 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Ei vielä valittu

Lisätty 12 marraskuu 2009 - 00:38

Lähihoitajapohjalla peruspalkka ambulanssissa taitaapi olla 1609 €/kk pääkaupungissa. Siihen sitten lisät päälle.. Pyörii jossain parin tonnin paikkeilla. Polilla saa vajaa kaksi sataa enemmän kuussa, riipuen mitä kautta on duunissa. Sh/Eh:lla pari sataa korkeampi palkka. Kupella kiinteä lisä 40%, jolla katetaan pyhä, ilta ja yölisät.
"Our day begins when yours is about to end"

#4 Hipsu

Vanhempi Jäsen

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 177 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Pirkanmaa

Lisätty 12 marraskuu 2009 - 12:36

Nykyäänhän pitäisi olla perustaso/hoitotaso jaottelu palkoissa, mutta käytänteet vaihtelee.
Lisäksi saattaa olla aina henkilökohtainen palkanlisä, riippuen esim. kokemuksesta tai jostain työsuoritteista.
maantiellä herra oon..."

#5 kuokka

Vanhempi Jäsen

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 168 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Länsi-Uusimaa

Lisätty 12 marraskuu 2009 - 18:11

Amk papereilla mulla on peruspalkka lanssissa 2155€/kk ja 10 vuoden "kokemuslisä" 240€/kk. Lisäksi tulee vuorolisiä suunnilleen 40% kuukausipalkasta tuohon päälle.
Palkka riippuu todella paljon siitä kenen palveluksessa olet ja paljonko kuukaudessa tulee vuorolisiä. Huonoimmin tienaa yksityisillä sairaankuljetuksilla jossa joutuu päivystämään varallaolokorvauksella ja peruspalkka on muutenkin huono. Parhaiten taas kuntien, kaupunkien ja mahdollisesti aluepelastuslaitoksilla.

Viestiä muokkasi kuokka, 12 tammikuu 2010 - 01:16

#6 Hipsu

Vanhempi Jäsen

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 177 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Pirkanmaa

Lisätty 14 marraskuu 2009 - 11:53

Kyllä sitä varallaoloa kunnilla, kaupungeilla ja pienempien kylien pelastuslaitoksillakin harrastellaan.
Nimimerkillä yksityisen ikuinen renki..

maantiellä herra oon..."

#7 Sedaatio

Vanhempi Jäsen

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 336 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Ei vielä valittu

Lisätty 15 marraskuu 2009 - 20:57

Palkkahan on todella heikko, eli sen puolesta ei tälle alalle kannata todellaakaan tulla. Työssäviihtymiseen / tyytyväisyyteen toki vaikuttavat monet muutkin asiat.

Itse olen urani huipulla, työkokemusta lähes 15 vuotta kaikki mahdolliset ja mahdottomat lisät, koulutusta suunnilleen kaikki mitä voi olla ja vastuuta myös. Palkka kaikkine lisukkeineen n. 3000. Lisäansioita saa sitten myymällä itseään vapaapäivinä vaikkapa opettamaan Hipsulle ensihoidon saloja wink.gif

Viestiä muokkasi Sedaatio, 15 marraskuu 2009 - 21:00

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta

0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää