Hei, minulla alkoi kiinnostus päästä pelastusopistoon opiskelemaan kuopioon. Kiinnostus alkoi vasta armeijaan mentäessä ja tuli mieleeni sellainen kysymys että onko hakijalla oltava jotain vpk toimintaa pohjalla vai voiko opiskelemaan hakea ilman minkäänlaista palokunnan työ/VPK kokemusta?
Onko mahdollista?..
Aloittaja: Sorpas, elo 17 2009 09:42
2 vastausta tähän aiheeseen
Lisätty 17 elokuu 2009 - 13:57
LAINAUS(Sorpas @ 17.08.2009 - 10.42) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, minulla alkoi kiinnostus päästä pelastusopistoon opiskelemaan kuopioon. Kiinnostus alkoi vasta armeijaan mentäessä ja tuli mieleeni sellainen kysymys että onko hakijalla oltava jotain vpk toimintaa pohjalla vai voiko opiskelemaan hakea ilman minkäänlaista palokunnan työ/VPK kokemusta?
Voi hakea ilman kokemusta VPK:n puolelta. VPK:laisten määrä kursseilla vaihtelee vissiin aika laajasti, joskus löytyy enemmän ja joskus hieman vähemmän.
Tosin piste vai pari VPK:sta heruu opistoon pyrkiessä, nekin tosin aika nimellisellä tasolla -> eli jotain muutakin on täytynyt tehdä ennen pyrkimistä.
Lisätty 18 elokuu 2009 - 15:02
LAINAUS(Sorpas @ 17.08.2009 - 9.42) <{POST_SNAPBACK}>
Pelastusopistossa VPK harrastuksesta (Yli 1 vuosi hälytysosastossa, tai 2 vuotta palokuntanuorissa) saa yhden pisteen. Sen sijaan esim yli 3 vuotta päätöimisesti työelämässä millä tahansa alalla = 3 pistettä.
Hakuaika päättyy sitten 2010 tammikuussa alkavalle kurssille 11.9.
Vastaa tähän aiheeseen

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää

Vastaa tähän aiheeseen