Siirry sisältöön

- - - - -

Ensihoito amk

• Et voi vastata tähän aiheeseen
5 vastausta tähän aiheeseen

#1 haluan.

Nuorempi jäsen

• Jäsen
  • Pip
  • 3 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Siviili

Lisätty 04 kesäkuu 2009 - 17:59

Jos joku sisäänpäässyt voisi helpottaa huoliani ja vastata kysymyksiini. En ole googlettamallakaan löytänyt tietoa. Kävin eilen Kotkassa ensihoidon pääsykokeissa. Motivaatio on kohdallaan, eli enemmän kuin mielelläni ottaisin opiskelupaikan vastaan smile.gif mutta. Muutamien koulujen pisterajojen olen huomannut kieppuvan siinä 73 maissa. Heitteleekö se paljonkin? Onko muuten kokeen eri osien välillä eri painotuksia? Mitkä ovat tärkeimpiä osia? Kokeessa oli ennakkotehtävät, kuntotesti, psykologinen testi ja kirjallinen koe. Lisäksi ilmeisesti myös koulu- ja ensimmäisestä vaihtoehdosta saadut hakupisteet vaikuttavat. Onko kirjallisella kokeella suuri merkitys? Minulla on hyvät lukiopaperit ja muuten tunnen omaavani edellytykset tulla valituksi, mutta mokasin kirjallisissa kokeissa. sad.gif Yhden 5 pisteen tehtävän pilasin kokonaan kun puhuin väärästä asiasta ja lisäksi oikein/väärin-tehtävissä myös vääräst vastauksesta rokotetaan sad.gif onkohan enää mitään toivoa päästä sisään? sad.gif

#2 Hipsu

Vanhempi Jäsen

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 177 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Pirkanmaa

Lisätty 04 kesäkuu 2009 - 20:56

Ei mitään hajuakaan painotuksista, tuurilla mullekin tuli sairaanhoitaja amk opiskelupaikka.
Muutaman asian korjaisin, siinä vaiheessa kun on päässyt pääsykokeisiin, niin ei ole enää mitään merkitystä niillä aikaisemmilla papereilla. Kaikki on tällöin samalla viivalla ja pääsykokeet testaavat soveltuvuutta alalle, mutta ennenkaikkea sen lisäksi oppimiskykyä. Tutkintonimike on muuten ensihoitaja amk, joka on samalla laillistettu sairaanhoitaja.

"riemuiten kuljin kuin kuningas mä oisin
maantiellä herra oon..."

#3 pystyputki

Jäsen

• Jäsen
  • PipPip
  • 41 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Ei vielä valittu

Lisätty 05 kesäkuu 2009 - 17:02

LAINAUS(haluan. @ 04.06.2009 - 18.59) <{POST_SNAPBACK}>
Kokeessa oli ennakkotehtävät, kuntotesti, psykologinen testi ja kirjallinen koe.

Haluaisitko muuten ihan aikaa tuhlataksesi hieman kertoa, mitä nuo vaiheet sisältävät?
Kiinnostaisi lähinnä kuulla mitä joutuisi pyristelemään kuntotesteissä ja kirjallisissa kokeissa. rolleyes.gif

Viestiä muokkasi pystyputki, 27 joulukuu 2009 - 14:50

#4 haluan.

Nuorempi jäsen

• Jäsen
  • Pip
  • 3 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Siviili

Lisätty 06 kesäkuu 2009 - 14:08

LAINAUS(pystyputki @ 05.06.2009 - 18.02) <{POST_SNAPBACK}>
LAINAUS(haluan. @ 04.06.2009 - 18.59) <{POST_SNAPBACK}>
Kokeessa oli ennakkotehtävät, kuntotesti, psykologinen testi ja kirjallinen koe.

Haluaisitko muuten ihan aikaa tuhlataksesi hieman kertoa, mitä nuo vaiheet sisältävät?
Kiinnostaisi lähinnä kuulla mitä joutuu pyristelemään kuntotesteissä ja kirjallisissa kokeissa. rolleyes.gif

Kuntotestit hiukan vaihtelevat koulujen ja vuosien mukaan. Meille sanottiin, että ihan peruskunnolla pärjää. (mikä se sitten onkaan?) Meidän testi sisälsi kuntopyöräilyä, selkälihastestin ja vatsalihastestin. Kaikki noi suritettiin ihan putkeen. En yhtään tiedä kyllä, mikä esim. kuntopyöräilyssä olisi keskivertoaika. Mulla oli jo aloitettaessa normaalia korkeampi leposyke jännityksen takia mellow.gif kirjalliseen osioon piti luke yhestä kirjasta 2 lukua, siinä oli sitten oikein/väärin- tehtäviä, joissa väärästä vastauksesta rokotetaan, selitystehtävä sekä laskukoe (ilman laskinta). Psykologisissa testeissä oli monivalintoja sekä lauseen täydennystehtäviä ja päättelytehtäviä. Meillä ei ollut haastattelua ohmy.gif

#5 haluan.

Nuorempi jäsen

• Jäsen
  • Pip
  • 3 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Siviili

Lisätty 06 kesäkuu 2009 - 14:11

LAINAUS(Hipsu @ 04.06.2009 - 21.56) <{POST_SNAPBACK}>
Muutaman asian korjaisin, siinä vaiheessa kun on päässyt pääsykokeisiin, niin ei ole enää mitään merkitystä niillä aikaisemmilla papereilla. Kaikki on tällöin samalla viivalla

Mutta Kymenlaakson ammattikorkeakoulun sivuilla sanotaan, että lopulliseen valintaan vaikuttavat koulumenestys, valintakoe ja ensimmäisen hakutoiveen pisteet...

#6 Hipsu

Vanhempi Jäsen

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 177 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Pirkanmaa

Lisätty 06 kesäkuu 2009 - 15:22

LAINAUS(haluan. @ 06.06.2009 - 15.11) <{POST_SNAPBACK}>
Mutta Kymenlaakson ammattikorkeakoulun sivuilla sanotaan, että lopulliseen valintaan vaikuttavat koulumenestys, valintakoe ja ensimmäisen hakutoiveen pisteet...

Kappas, sellaisessa uskossa olin Piramkin pääsykokeissa, että pääsykoe sen ratkaisee.
"riemuiten kuljin kuin kuningas mä oisin
maantiellä herra oon..."

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta

0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää