Haluaisin tietää mitä tietoja hätäkeskus haluaa saada kun soittaa heille sairauskohtauksesta?Itselleni on epävarmaa,että millaista tietoa hätäkeskus haluaa sairauden laadusta,koska en ole ikinä soittanut hätäkeskukseen sairauskohtauksen takia.Itselläni esiintyy pahoja migreenikohtauksia,lievempien kohtausten ohella ja mua on kehoitettu soittamaan niistä hätäkeskukseen,koska ne ovat todella pahoja ja en saa niitä itse millään hallintaan ja loppumaan.Mutta soittaminen tuntuu vaikealle,koska en tiedä millaista tietoa pitäisi minun,ystäväni tai omaiseni antaa migteenikohtauksesta?Ja millainen tieto on oleellisinta?Millä hätäkeskus osaa ottaa tärkeimmän informaation puhelussa eteenpäin laitettavaksi?Ja kaikki vinkit tai ohjeet olisi tarpeen mitä hätäkeskukselle sanotaan yleisestikin ottaen hätätilanteissa ja sairauskohtauksissa.
Tiedän vaan sen,että oma nimi ja osoite pitää tietty antaa.
Olisin todella kiitollinen jos saisin ammattilaisten vinkkejä hätäkeskukseen soittamisesta,että ei tule paniikkia jos joskus joudun soittamaan.Anteeksi tyhmä kysymys,mutta kiitos etukäteen vastauksistanne ja asiallisuudestanne tätä typerääkin typerämmän kysymyksen vuoksi.Onhan se typerää,että en tämän ikäisenä tiedä oikein mitä pitäisi sanoa,mutta olen arka ja herkkä sekä varovainen muutenkin.Menen myös helposti paniikkiin kun tulee pahoja tilanteita eteen.Ja on aivan hölmöä,etten tiedä asiasta mitä pitäisi tietää,vaikka olenkin ensihoitajan sukulainen ja lopettaneen paloesimiehen tytär.Tämä on oikeastaan aika noloa,mutta kyllä mä siitä huolimatta mä kysyn.
Viestiä muokkasi henu82, 03 syyskuu 2008 - 22:30