Ensihoito / Tampere
Aloittaja: Nita, kesä 17 2008 00:07
14 vastausta tähän aiheeseen
Lisätty 17 kesäkuu 2008 - 22:19
LAINAUS(minävaan @ 17.06.2008 - 20.29) <{POST_SNAPBACK}>
varmaan kannattaa kysellä joltain muulta foorumilta, esim. hoitajat.net
Niinkö? Kyllähän sieltä voisi tietysti kysellä, mutta sinne ei taida pystyä kirjautumaan muut kuin hoitoalan ihmiset..?
Harmi, jos ei täällä tosiaan ole ketään Tampereella työskenteleviä ensihoitajia tmv. Olen jo "häirinnyt" palolaitoksenkin väkeä yms. löytääkseni tämän henkilön jostain kiven kolosta. Phuuh.. No, onhan se vaivan arvoista jos hänet joskus jostain tavoitan.
Jos nyt kenelläkään on minkäänlaisia ideoita tilanteeseen / tuttuja Tampereen pelastuslaitoksella / mitä tahansa asiaan liittyvää, niin kaikki apu on hyvin, hyvin tervetullutta.
Ps. Tämä foorumi on aika vaikeakäyttöinen..
Lisätty 18 kesäkuu 2008 - 21:51
No voi... Eli, kokeilehan toimia vaikkapa seuraavanlaisesti
Surffaahan http://www.tampere.fi/aluepelastuslaitos/ ja etsi sairastumispaikkaasi nähden lähin asema. Sitten soitat sinne, ja kysäiset ko. ensihoitajaa, että työskenteleekö mahdollisesti ko. vuorossa. Voit varmasti myös kuvailla tuntomerkkejä.
Auttaisi runsaasti jos muistaisit mitä auton kyljessä luki (T + numerosarja) Voit myös kysäistä sairaalasta johon sinut kuljetettiin sitä yksikköä joka sinut kuljetti, TAYS esimerkiksi taitaa sen kirjata potilastietoihin, ja sairaankuljetuskaavake löytyy varmasti papereistasi.
Toivottavasti kyse on vain lemmenleimahduksesta, eikä esimerkiksi tappouhkauksen perilletoimittamisesta...
Ja ei, en työskentele itse tampereella.
Surffaahan http://www.tampere.fi/aluepelastuslaitos/ ja etsi sairastumispaikkaasi nähden lähin asema. Sitten soitat sinne, ja kysäiset ko. ensihoitajaa, että työskenteleekö mahdollisesti ko. vuorossa. Voit varmasti myös kuvailla tuntomerkkejä.
Auttaisi runsaasti jos muistaisit mitä auton kyljessä luki (T + numerosarja) Voit myös kysäistä sairaalasta johon sinut kuljetettiin sitä yksikköä joka sinut kuljetti, TAYS esimerkiksi taitaa sen kirjata potilastietoihin, ja sairaankuljetuskaavake löytyy varmasti papereistasi.
Toivottavasti kyse on vain lemmenleimahduksesta, eikä esimerkiksi tappouhkauksen perilletoimittamisesta...
Ja ei, en työskentele itse tampereella.
Lisätty 18 kesäkuu 2008 - 22:29
Hei 203! Kiitos hyvistä vinkeistä.
Valitettavasti en vaan yhtään muista ambulanssin numeroa. Mutta huomenna soitan sinne sairaalaan ja kysyn tietoja siitä lanssista, joka mut kuljetti
"Toivottavasti kyse on vain lemmenleimahduksesta, eikä esimerkiksi tappouhkauksen perilletoimittamisesta..."
Ei mulla ole mitään syytä niin hyvän palvelun jälkeen tappouhkauksia toimittaa.
Valitettavasti en vaan yhtään muista ambulanssin numeroa. Mutta huomenna soitan sinne sairaalaan ja kysyn tietoja siitä lanssista, joka mut kuljetti
"Toivottavasti kyse on vain lemmenleimahduksesta, eikä esimerkiksi tappouhkauksen perilletoimittamisesta..."
Lisätty 18 kesäkuu 2008 - 23:13
LAINAUS(Nita @ 18.06.2008 - 22.29) <{POST_SNAPBACK}>
Hei 203! Kiitos hyvistä vinkeistä.
Tieto kuljetuksen suorittaneesta yksiköstä pitäisi löytyä myös sairaankuljetuksen laskutuksesta. Todennäköisesti saavat kaiveltua myös tiedot sen miehistöstä ko. kuljetuksessa. Luultavasti pelastuslaitoksen vaihde osaa yhdistää oikealle henkilölle. Tampereen aluepelastuslaitos, keskus (03) 565 612.
Ai niin.... Jos et ole varma edes siitä, oliko kyseessä pelastuslaitoksen vai jonkin muun toimijan ambulanssi, niin se selviää Kelan lähettämästä kirjeestä, jossa kerrotaan palveluntuottaja x:lle maksetun kuljetuskorvausta y euroa.
Viestiä muokkasi simpe, 19 kesäkuu 2008 - 01:11
Parempi tossun alla...
Lisätty 19 kesäkuu 2008 - 13:30
simpe: Ongelmana on vain se, että tästä tapauksesta on valitettavasti sen verran aikaa, että tuolla pelastuslaitoksella on laskutusjärjestelmä vaihtunut ja vanhempia tietoja ei siitä syystä enää näe
Mutta sain kyllä hieman jo tietoja selville tuolta paloasemalta, joista saattaa olla apua.
Kyllä vaan vähitellen alkaa hävettää kysellä kaikenmaailman ambulanssien kylkien numeroita yms., ja palomestari siinä kyselee ihmeissään "mihin sää näitä tietoja tarttet??"
Mutta sain kyllä hieman jo tietoja selville tuolta paloasemalta, joista saattaa olla apua.
Kyllä vaan vähitellen alkaa hävettää kysellä kaikenmaailman ambulanssien kylkien numeroita yms., ja palomestari siinä kyselee ihmeissään "mihin sää näitä tietoja tarttet??"
Lisätty 19 kesäkuu 2008 - 19:35
No ei sua ainakaan yrittämisen puutteesta voida syyttää... Mut ajatteleppas nyt ihan tosissas onko koko touhussa mitään järkee?
Seuraavana painelet aamulehteen ja pyydät etusivulle etsintäkuulutus ilmotuksen...
Ei hyvää jumalauta mistä näitä sikiää. Ei mahdu mulle jakeluun.
Seuraavana painelet aamulehteen ja pyydät etusivulle etsintäkuulutus ilmotuksen...
Ei hyvää jumalauta mistä näitä sikiää. Ei mahdu mulle jakeluun.
Lisätty 19 kesäkuu 2008 - 20:06
Ramona: Heh. Tuskin sinä tiedät, mitä sillon on tapahtunut, joten turha sanoa ettei ole järkeä. Ota ihan rauhassa, ei tää elämä nyt ihan noin vakavaa ole, eikä muiden huolista tarvi noin kauheasti stressaantua
(Voi myös olla lukematta tällaisia ketjuja jos noin paljon ottaa päähän).
Voit olla huoletta, en ole laittamassa Aamulehteen ilmoitusta.
Voit olla huoletta, en ole laittamassa Aamulehteen ilmoitusta.
Lisätty 22 kesäkuu 2008 - 22:54
LAINAUS(Hipsu @ 19.06.2008 - 20.50) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm..
Kyseisten tietojen antaminen on arveluttavaa, nykypäivän yhteiskunnassa.
Kyseisten tietojen antaminen on arveluttavaa, nykypäivän yhteiskunnassa.
Siis niin kuin mittenkä tietojen? Potilaallako ei olisi oikeutta selvittää, ketkä häntä on hoitaneet? Tunnetko potilasturvalain? Vai ymmärsinkö minä väärin?
Parempi tossun alla...
Lisätty 23 kesäkuu 2008 - 09:59
No joo, potilaalla on oikeus.
Kunhan aikomukset ovat hyviä.
Asioita täytyy sitten tiedustella virallisia reittejä pitkin.
Tuli vaan mieleen, että en haluaisi kyytimiehenä kotiosoitettani ihan jokaisen kyytiläisen tietoon.
Enkä yhtään ihmettele yllä mainittua palomestarin ihmettelyä kyselyistä.
Kunhan aikomukset ovat hyviä.
Asioita täytyy sitten tiedustella virallisia reittejä pitkin.
Tuli vaan mieleen, että en haluaisi kyytimiehenä kotiosoitettani ihan jokaisen kyytiläisen tietoon.
Enkä yhtään ihmettele yllä mainittua palomestarin ihmettelyä kyselyistä.
Viestiä muokkasi Hipsu, 23 kesäkuu 2008 - 10:01
"riemuiten kuljin kuin kuningas mä oisin
maantiellä herra oon..."
maantiellä herra oon..."
Lisätty 23 kesäkuu 2008 - 13:04
Hipsu: Asioita on kyllä tiedusteltukin ihan virallisia reittejä pitkin, mm. Aluepelastuslaitos ja sairaala. Täältä lähinnä kyselin asioista sen takia, etten tiennyt yhtään miten asiassa voisi edes edetä, mutta oikein hyviä vinkkejä on onneksi tullut muutamilta ystävällisiltä ihmisiltä.
Ja mielestäni tässä ketjussa on tullut myös julki aika selvästikin se, että aikomukseni ovat pelkästään hyvät. Olen myös kuullut etteivät sairaankuljettajat kovinkaan paljon saa hyvää palautetta keneltäkään (ei hoitajilta, eikä potilailta), joten uskoisin että kiitokset eivät kovin ikävä juttu ole tälle kaverille. Epäilen, että sinä edustat kyllä vähemmistöä siinä asiassa, etteivät potilaan kiitokset ole minkään arvoisia. Monille se on yksi asia, joka auttaa jaksamaan tuollaisessa raskaassa työssä.
Ja kuka tässä nyt mitään kenenkään koti-osoitteella?
En minä ainakaan. Kyllä aika ihme on, jos sellaista kenellekään potilaalle edes kerrotaan.
Ps. Palomestari kysyi asiaa kyllä ihan ystävällisessä mielessä ja mielenkiinnosta, hyvin se asian otti ja ymmärsi
Ja mielestäni tässä ketjussa on tullut myös julki aika selvästikin se, että aikomukseni ovat pelkästään hyvät. Olen myös kuullut etteivät sairaankuljettajat kovinkaan paljon saa hyvää palautetta keneltäkään (ei hoitajilta, eikä potilailta), joten uskoisin että kiitokset eivät kovin ikävä juttu ole tälle kaverille. Epäilen, että sinä edustat kyllä vähemmistöä siinä asiassa, etteivät potilaan kiitokset ole minkään arvoisia. Monille se on yksi asia, joka auttaa jaksamaan tuollaisessa raskaassa työssä.
Ja kuka tässä nyt mitään kenenkään koti-osoitteella?
Ps. Palomestari kysyi asiaa kyllä ihan ystävällisessä mielessä ja mielenkiinnosta, hyvin se asian otti ja ymmärsi
1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää