GSM-viestiääni
Aloittaja: **Vierailija-viestimies**, maalis 21 2008 16:56
17 vastausta tähän aiheeseen
#1 **Vierailija-viestimies**
Lisätty 21 maaliskuu 2008 - 16:56
Terves
Tälläkin foorumilla on kyselty mahdollisuutta saada keikkaviesteihin eri viestiäänen ja itse olen tuota ominaisuutta kaipaillut Nokialaiseeni jo kauan. Ei ole kiva herättää emäntää keskellä yötä jos kaverit lähettelee känniviestejä, mutta siihen keikkaviestiin sitä mielellään itsekin heräisi.
Nyt mahdollisuus on tullut: Message Tone 1.0 -ohjelma Symbian S60 alustalle ratkaisee ongelman. Ohjelmaa voi ilmaiseksi käyttää 15 päivää ja sen saa omakseen Nokia Softwaremarketista 15e hintaan. Toimii ainakin Communicatorissa hienosti.
Ainoa ongelma on, että sinun täytyy tietää KAIKKI numerot joista keikkaviesti voi tulla, ettei niitä mene sivusuun...
Mainio ohjelma!
Tälläkin foorumilla on kyselty mahdollisuutta saada keikkaviesteihin eri viestiäänen ja itse olen tuota ominaisuutta kaipaillut Nokialaiseeni jo kauan. Ei ole kiva herättää emäntää keskellä yötä jos kaverit lähettelee känniviestejä, mutta siihen keikkaviestiin sitä mielellään itsekin heräisi.
Nyt mahdollisuus on tullut: Message Tone 1.0 -ohjelma Symbian S60 alustalle ratkaisee ongelman. Ohjelmaa voi ilmaiseksi käyttää 15 päivää ja sen saa omakseen Nokia Softwaremarketista 15e hintaan. Toimii ainakin Communicatorissa hienosti.
Ainoa ongelma on, että sinun täytyy tietää KAIKKI numerot joista keikkaviesti voi tulla, ettei niitä mene sivusuun...
Mainio ohjelma!
#2 **Viesti_kalkkis**
Lisätty 25 maaliskuu 2008 - 08:34
Olikohan tämä Virve-palsta pelkästään tetra-laitteille vai puhutaanko täällä muistakin viestivälineistä??? Olenko oikeassa että ketjun aloittaja tarkoittaa GSM-puhelinta, johon tulee hälytyksessä puhelinsoitto häken palvelimelta tai jostain muualta???
Meillä meni hankalaksi kun häkelaitos ilmoitti että laittavat sopimuspalokunnille vain ja ainoastaan tekstiviestiä. Onko muualla yhtä vaikeaa???
Meillä meni hankalaksi kun häkelaitos ilmoitti että laittavat sopimuspalokunnille vain ja ainoastaan tekstiviestiä. Onko muualla yhtä vaikeaa???
Lisätty 25 maaliskuu 2008 - 11:31
LAINAUS(Viesti_kalkkis @ 25.03.2008 - 7.34) <{POST_SNAPBACK}>
Olikohan tämä Virve-palsta pelkästään tetra-laitteille vai puhutaanko täällä muistakin viestivälineistä??? Olenko oikeassa että ketjun aloittaja tarkoittaa GSM-puhelinta, johon tulee hälytyksessä puhelinsoitto häken palvelimelta tai jostain muualta???
Virve-palsta on Virve-palsta ja Gesmeistä puhutaan sitten jossain muualla. Siksipä tämäkin topic on siirretty pois Virve-kategoriasta.
Mitä hankalaa tekstiviesteissä on? Paitsi se, että tutuille joutuu kertomaan, että jos teillä on asiaa, niin soittakaa - älkääkä varsinkaan lähettäkö tekstaria keskellä yötä. Joillakin, joskin aivan liian harvoilla, puhelinmalleilla on mahdollista asettaa soittoääni tekstarin lähettäjän mukaan.
Parempi tossun alla...
#5 **Viestimies**
Lisätty 01 huhtikuu 2008 - 23:21
Kyse tuossa ohjelmassa on nimenomaan tekstiviestiäänestä. Eli eri viestiääni kun on eri lähettäjä. Ohjelmaa saatavilla nokian puhelinmalleihin. Tosin tänään laite temppuili eikä viestin tullessa ääntä tullut lainkaan. Lähetin palautetta ohjelman valmistajalle ja asiaa tutkitaan. Yksi keikka meni ohi.
Lisätty 02 huhtikuu 2008 - 01:05
LAINAUS(Viestimies @ 01.04.2008 - 22.21) <{POST_SNAPBACK}>
Kyse tuossa ohjelmassa on nimenomaan tekstiviestiäänestä. Eli eri viestiääni kun on eri lähettäjä. Ohjelmaa saatavilla nokian puhelinmalleihin. Tosin tänään laite temppuili eikä viestin tullessa ääntä tullut lainkaan. Lähetin palautetta ohjelman valmistajalle ja asiaa tutkitaan. Yksi keikka meni ohi.
Itsellä on käynyt sama muutaman kerran, onneksi ei tosin hälytyksen sattuessa vaan muiden viestien kohdalla. Kyseessä siis se Symbian S60 3rd series laitteelle oleva softa, oliko MessageTones
Lisätty 04 huhtikuu 2008 - 10:55
Ai mihin ennen tuli hälytykset?
No paloradioverkossa toimiviin henkilöhakulaitteisiin, eli niin sanotut selektiivikutsut.
Edelleen on monessa paikassa nuo hakulaitteet käytössä.
Hälytys tulee aseman Virveen statuksena ja siitä TIU/Virsu ja muiden viritysten kautta paloradiolla noihin vanhoihin hakulaitteisiin.
Gsm viesti ei ole vieläkään virallinen hälytysjärjestelmä, mutta se korvaa Virve päätelaitteiden vähyyttä.
No paloradioverkossa toimiviin henkilöhakulaitteisiin, eli niin sanotut selektiivikutsut.
Hälytys tulee aseman Virveen statuksena ja siitä TIU/Virsu ja muiden viritysten kautta paloradiolla noihin vanhoihin hakulaitteisiin.
Gsm viesti ei ole vieläkään virallinen hälytysjärjestelmä, mutta se korvaa Virve päätelaitteiden vähyyttä.
"riemuiten kuljin kuin kuningas mä oisin
maantiellä herra oon..."
maantiellä herra oon..."
#8 **Vierailija**
Lisätty 04 huhtikuu 2008 - 19:56
LAINAUS(Hipsu @ 04.04.2008 - 9.55) <{POST_SNAPBACK}>
Ai mihin ennen tuli hälytykset?
Juuri näin, TIU/Virsu on käytössä monessa paikkaan. Viive hakulaitteen ja puhelimen välillä o minuutin luokkaa hakulaitteen eduksi, joskus jopa käy ettei puhelimiin tule yhtään mitään.
Lisätty 05 huhtikuu 2008 - 11:43
LAINAUS(mirge @ 05.04.2008 - 8.53) <{POST_SNAPBACK}>
gsm:stä ei ikinä tulekaan virallista hälytysjärjestelmää, tosin monessa paikassahan se on ainoa...
Näihän se on, uusimmassa sopimuspalokuntalaisessa on Partasen kommenttia ko.asiaan liittyen. Asiaa kuulemma tutkitaan ja mietitään ratkaisuja
--ManTero--
Ei se perkele sammu.....
Lisätty 06 huhtikuu 2008 - 18:38
Jepulis. Virve välitteinen kutsu hakulaitteisiin on nopea.
Olen ollut paloasemalla ja nähnyt statuksen tulevan aseman virveen.
Paloradio lähettää tästä noin sekunnin päästä ja hakulaitteet soivat heti.
Gsm viesti ei voi tullakaan viralliseksi, koska se on usein myöhässä ja joskus ruuhkista ja vioista johtuen todella paljon myöhässä.
Gsm järjestelmä on todella hidas kytkeytymisviiveineen jne.
Gsm viesti ei voi tullakaan viralliseksi, koska se on usein myöhässä ja joskus ruuhkista ja vioista johtuen todella paljon myöhässä.
maantiellä herra oon..."
maantiellä herra oon..."
Lisätty 06 huhtikuu 2008 - 19:23
LAINAUS(Hipsu @ 06.04.2008 - 17.38) <{POST_SNAPBACK}>
Jepulis. Virve välitteinen kutsu hakulaitteisiin on nopea.
Muutaman kerran asemalla ollessani, muutenvaa/harjoitukset on piippari tosiaan lähtenyt soimaan muutaman sekunnin kuluttua siitäkun virveen on tullut status ja imurit lähtenyt päälle. Textari on tullut sitten pienellä viiveellä. Muutaman kerran käynyt niin että ollaan jo matkalla kun viesti saapuu.
On sattunut tapauksia jossa viesti tullut paripäivää myöhassä. Ei onneksi allekirjoittaneelle. Pääsääntöisesti viesti on tullut 10-30 sek. viiveellä.
Toinen mielenkiintoinen on se että koko porukalle ei tulle tekstiviesti samaan aikaan. Saattaa olla jopa minuuttien ero siitä kun eka puhelimeen on tullut viesti ja viimenen kaveri on saanut viestin.
Lisätty 07 huhtikuu 2008 - 14:09
Se gsm viestien eri nopeus johtuu järjestelmästä ja myös siitä, että ne eivät kuulemma lähde samaan aikaan häkestä.
Kone käy listan läpi ja samalla listalla on Virvet ensimmäisenä.
En tiedä päteekö enään, mutta ennen vanhaan kuulemma listalla olevat suljetut Virvet lisäsivät viivettä, koska häken järjestelmä yritti lähettää niihin useamman kerran sitä viestiä.
Kuulemma meidänkin asemalle olisi saanut valot syttymään ja ilmastoinnin tehostumaan keikan tullen, mutta eivät asentaneet.
Perustelivat sillä, että jos joskus ei tulekaan ketään keikalle...
Kone käy listan läpi ja samalla listalla on Virvet ensimmäisenä.
En tiedä päteekö enään, mutta ennen vanhaan kuulemma listalla olevat suljetut Virvet lisäsivät viivettä, koska häken järjestelmä yritti lähettää niihin useamman kerran sitä viestiä.
Kuulemma meidänkin asemalle olisi saanut valot syttymään ja ilmastoinnin tehostumaan keikan tullen, mutta eivät asentaneet.
Perustelivat sillä, että jos joskus ei tulekaan ketään keikalle...
maantiellä herra oon..."
maantiellä herra oon..."
#14 **Vieraillut**
Lisätty 04 kesäkuu 2008 - 14:15
Message Tones - sovellus ei toiminut minullakaan Nokia 5500 Sport puhelimessa, sain rahani takaisin ostetusta ohjelmasta. Puhelin ei soinut millään äänellä viestin tullessa oli lähettäjä kuka tahansa. Säädöt olivat oikein moneen kertaan kokeiltu.
Lisätty 07 heinäkuu 2008 - 00:15
LAINAUS(sime @ 04.07.2008 - 23.09) <{POST_SNAPBACK}>
mistäs sais ladattua noihin hälytyksiin ääneltään sopivia soittoääniä.
Tuohon pikahakuun kun olisit laittanut että soittoääni
Vastaa tähän aiheeseen

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää

Vastaa tähän aiheeseen