Viestiä muokkasi mirge, 06 maaliskuu 2008 - 11:56
Palovyön käyttö
Aloittaja: mirge, joulu 09 2003 11:33
12 vastausta tähän aiheeseen
Lisätty 10 joulukuu 2003 - 10:03
Ja mulla ainakin, niin se antaa tietyn ryhdikkyyden sammutusasul, ja olokin on paljon ryhdikkäämpi ja mukavampi. Ja miettikää niitä kavereita joil ei oo lihaksia, mikä pitäis äijän pystys 
... no vakavasti sanoen, niin eihän sitä ikän tiiä, milloin sitä tarvitsee, vaikkakin alkaa kohta noi palonarutkin jäämään jo autoon
... no vakavasti sanoen, niin eihän sitä ikän tiiä, milloin sitä tarvitsee, vaikkakin alkaa kohta noi palonarutkin jäämään jo autoon
Lisätty 11 joulukuu 2003 - 11:00
Eiköhän lähdetä siittä liikkeelle että, hyvä kun monikaan ei ole joutunut käyttämään palovyötä tositilanteessa. Muistakaa että, palovyö on oman itsenne turvana! Ja toki se tukee hyvin sammutusasua pelastajan päällä. Sammutusasuun "upotetut" valjaat toimivat hyvin pelastautumistilanteessa, elikkä kumpikin turvaa pelastajaa yhtä hyvin..
"Ennemmin koiralta puskankasteluaine loppuu, kuin palomieheltä konstit"
Lisätty 11 joulukuu 2003 - 12:03
Tuli tästä mieleen vielä eräs palovyön hyöty. Tullut käytettyäkin, ja hyväksi todettu.
Miettikää kun löydätte uhrin, nostatte hänet paareille. Laitatte ne ohkaset narut kiinni, mutta sitten pitäisi vielä nostaa jonkun rotkon yli, tai sitten uhri pitäisi nostaa jollekkin korkealle paikalle. Eivät ne paarien narut paljoa kestä.
Tällöin palovyöstä on erittäin paljon hyötyä. Kiristät ja sidot uhrin paareihin palovyön avulla. Ja ei varmasti pääse tippumaan. Tämä on tullut testattua, ja siitä on tullut kiitosta.
Muistakaa, että palovyöstä voi joskus olla hyötyä myös muille
Miettikää kun löydätte uhrin, nostatte hänet paareille. Laitatte ne ohkaset narut kiinni, mutta sitten pitäisi vielä nostaa jonkun rotkon yli, tai sitten uhri pitäisi nostaa jollekkin korkealle paikalle. Eivät ne paarien narut paljoa kestä.
Tällöin palovyöstä on erittäin paljon hyötyä. Kiristät ja sidot uhrin paareihin palovyön avulla. Ja ei varmasti pääse tippumaan. Tämä on tullut testattua, ja siitä on tullut kiitosta.
Lisätty 12 joulukuu 2003 - 04:20
Jos sinulla on valjaat niin mikään säänös ei pakota suoa enään käytämään vyötä!
Itse käyttäisin enemmän vyötä kun valjaita ja jos tulee tilanne niin teen siten vaika naruvaljaat itseleni kun sen että ne mitkä olen pukenut sammutusasun alle käyttäisin.
Itse käyttäisin enemmän vyötä kun valjaita ja jos tulee tilanne niin teen siten vaika naruvaljaat itseleni kun sen että ne mitkä olen pukenut sammutusasun alle käyttäisin.
Lisätty 12 joulukuu 2003 - 09:45
LAINAUS(Andy @ 12.12.2003 - 3.20)
!!!Jos sinulla on valjaat niin mikään säänös ei pakota suoa enään käytämään vyötä!!!!
Minulla ei ole valjaita nomexeissa, vaan aito ja alkuperäinen vyö
Lisätty 29 tammikuu 2004 - 01:00
LAINAUS(MPH43 @ 11.12.2003 - 11.03)
Tuli tästä mieleen vielä eräs palovyön hyöty. Tullut käytettyäkin, ja hyväksi todettu.
No nyt on ollut vaarallista touhua, kun paareja on nosteltu... Opistossa muistaakseni oli pamahtanut paskaksi kesken noston, joten ei nosteltu paareja sen jälkeen.(siis normaaleja)
Laivapaarit eli koripaarit ovat melkeinpä ainoa inhimillinen nosto/laskuväline potilaalle. Sekin vaatii, tietyissä tapauksissa,että osaatte yksikkönä tehdä köysiradan ja vieläpä käyttää sitä oikein.
tietysti on olemassa nostokolmio, mutta sen käytöstä ei kokemuksia.
Mutta aiheeseen. Yhdyn edellisiin: Ei ole mitään tarvetta vyölle, jos on valjaat.
Lisätty 29 tammikuu 2004 - 11:59
LAINAUS(Andy @ 12.12.2003 - 3.20)
Käyttökokemusten perusteella itse laskeudun mieluummin housujen sisään integroiduilla valjailla kuin palovyöllä.
#12 **mursu**
Lisätty 29 tammikuu 2004 - 18:08
Ehdottomasti sammutusasussa kiinteästi olevat valjaat on parhaat mukaavuudellaan ja ominaisuuksillaan, mutta monissa paikoissa ei ole riittävää koulutus/kalustoa/käyttöä että olisi perusteltua hankkia valjaita joka papalle. Kunnalle/kaupungille motivointiväline VPK:laisille, jos suoritat savusukellustestit, kattotyöskentelykoulutuksen ja korkeanpaikankoulutuksen niin saat valjaat. Mutta itse asiaan jokaisella pitää olla vyö tai valjaat henkilökohtaisena suojavälineenä jos et käytä et ole savusukeltaja etkä nouse maantasoa ylemmä etkä laskeudu maantason alle.
Vastaa tähän aiheeseen

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää

Vastaa tähän aiheeseen