esteitä opistoon pääsyyn!
#1 **tuleva palomies toivon ainakin**
Lisätty 11 maaliskuu 2006 - 03:57
Yksi asia vain on mietityttänyt, että haittaako jos historiasta löytyy yksi törkeä rattijuopumus. Ja muutenkin monia varmaan askaruttaa nuo rikosasiat. niitähän on niin monenlaisia.
Kiitos.
#2 **jurristi**
Lisätty 11 maaliskuu 2006 - 10:42
Kiitos.
Ei se mikään Poliisikoulu ole..
Pelastusopiston sivuilta ilmenee seuraavaa:
"7.4.1. Valintaperusteet
Pelastajatutkintoa opiskelemaan valittavan tulee olla:
- täyttänyt 18 vuotta hakuajan päättymiseen mennessä.
- suorittanut lukion oppimäärän tai ylioppilastutkinnon tai vähintään toisen asteen ammatillisen tutkinnon
- terve, sekä henkiseltä että fyysiseltä kunnoltaan pelastajan tehtävään sopiva.
- suorittanut voimassa olevan BC –luokan ajokortin (viimeistään kurssin aloituspäivänä)."
Eli mitään Suojelupoliisilta tilattavia turvallisuusselvityksiä ei todellakaan tehdä.
Opiskelijavalintoihin vaikuttaa vain ne asiat, jotka on julkaistu hakuohjeissa. Pelastusopistokin on viranomainen ja viranomainen noudattaa lakia. Mitään ei julkaisemattomia vaatimuksia ei tässä asiassa voi olla olemassa ja toisaalta Pelastusopisto ei voi saada tietoja ajokorttirekisteristä tai mahdollisesta rikosrekisteristä.
Tietysti ajokieltosi pitää olla jo loppunut ennen kuin sinut valitaan opiskelijaksi.
Lisätty 11 maaliskuu 2006 - 12:54
Pienellä rikosrekisterilläsi ei näin ollen ole merkitystä, kunhan et ole muuten "pahassa maineessa". Sana kylläkin kiertää pienellä alalla, vaikka se ei virallinen menettely olekaan. Virkaan nimittämisten yhteydessä paikasta riippuen voidaan toki sitten tehdä selvityksiä ja riippuu tietenkin työnantajasta itsestään millaisia rikoksia he hyväksyvät työntekijöiltään. Tosin ehkä PeO:nkin olisi aika alkaa selvittämään paremmin opiskelijoidensa taustoja, sillä kaikki eivät ole aina osanneet erottaa omaa omaisuuttaan toisen omaisuudesta. Tämän vuoksihan paikat PeO:lla ovatkin nykyään paljon tiukemmin valvotut kuin aiemmin.
#6 **tuotajuu**
Lisätty 22 tammikuu 2008 - 02:56
Lisätty 23 helmikuu 2008 - 15:29
Ainoa, että jos opistolla ratkee tai muuten möhlii opiskeluaikana -> maiharin kuva takapuoleen..
Pitää muistaa että tuolta valmistuu TURVALLISUUSALAN AMMATTILAISIA. esimerkillistä väkeä, sen mukaan eletään.
Lisätty 03 helmikuu 2009 - 17:37
Mutta eihän astma kait haittaa jos on saanut lääkäriltä lausunnon että voi savusukeltaa?
#11 **pelastaja81**
Lisätty 05 helmikuu 2009 - 01:18
Mutta eihän astma kait haittaa jos on saanut lääkäriltä lausunnon että voi savusukeltaa?
EIKÖ! No ihan varmasti haittaa. Ensinnäkään kukaan terve lääkäri ei anna astmaatikolle lupaa savusukeltaa, toisekseen kukaan astmaatikko ei oikeesti voi haluta savusukeltaa. Riskit ovat ihan järjettömän isot, ei pelkästään yksilölle vaan myös työkavereille ja etenkin pelastettaville. Mitäs jos henkeä alkaa ahdistaan kesken savusukelluksen? Vai laitetaanko astmaattikko savusukeltajille PI-pulloon jo valmiiksi salbutamolia ja ipratropiinia??
Lisätty 15 helmikuu 2009 - 21:28
EIKÖ! No ihan varmasti haittaa. Ensinnäkään kukaan terve lääkäri ei anna astmaatikolle lupaa savusukeltaa, toisekseen kukaan astmaatikko ei oikeesti voi haluta savusukeltaa. Riskit ovat ihan järjettömän isot, ei pelkästään yksilölle vaan myös työkavereille ja etenkin pelastettaville. Mitäs jos henkeä alkaa ahdistaan kesken savusukelluksen? Vai laitetaanko astmaattikko savusukeltajille PI-pulloon jo valmiiksi salbutamolia ja ipratropiinia??
No jos astma on alkava rasitus astma niin sillä ei ole merkitystä.lääkäri sanoi noin!
#13 **pelastaja 81**
Lisätty 16 helmikuu 2009 - 01:34
No jos astma on alkava rasitus astma niin sillä ei ole merkitystä.lääkäri sanoi noin!
Astma ja "alkava" rasitusastma on kaksi eriasiaa. Muista että lääkäri voi sanoa mitä vaan, ei se siellä sinun kanssa savusukella, tuskin tietää mitä se edes tarkoittaa. Miten ajattelit savusukeltaa rasittamatta itseäsi, eli miten rasitusastmasi käyttäytyy rasituksessa. Vaikka olen hengityselimistöltäni terve, niin välillä tuntuu ettei ilmaa saa millään tarpeeksi kun kunnolla painaa duunia tai vaikka aikanaan opiston 100% testissä letkutorni osiolla
Lisätty 15 heinäkuu 2009 - 11:53
AIVAN hirveää korkeanpaikan kammoa minulla ei ole, mutta kumminkin jotain pientä....
Mietipä nyt saman tien asiaa työelämään asti. Onko sinulla sisua mennä pelkän narun varassa myrskyssä naulaamaan paikalleen Näsinneulan irtoamaisillaan olevaa peltikattoa? Vaatiiko fobian kurissa pitäminen liikaa psyykkisiä voimavaroja vai riittääkö sitä vielä työhön liittyviin ajatuksiin?
EDIT: poistettu ylimääräinen sana
Viestiä muokkasi simpe, 16 heinäkuu 2009 - 09:19
Lisätty 16 heinäkuu 2009 - 18:49
Jos ei, voi olla parempi ettei kannata hakeutua Tampereelle töihin.
Ei vaiskaan, jos tuntee ettei omat pelot ole ns. terveitä ja luonnollisia, voi pahimmassa tapauksessa koitua vaaraksi muulle porukalle.
#17 **Vierailija**
Lisätty 31 elokuu 2009 - 14:05
Toinen ongelma on se, etten ole erityisen kätevä käsitäni. En osaa korjata autoja tai muitankaan koneita. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin ainakin pienemmillä paloasemilla palomiehet korjaavat itse esimerkiksi jonkin pumpun, jos se on mennyt rikki.
Muuten pidän itseäni alalle sopivana, sillä olen fyysisesti ja psyykkisesti terve, luonteeltani rauhallinen, empaattinen ja kiltti, tykkään työskennellä ryhmässä, olen hyvässä kunnossa, järjen käyttökin pelaa hyvin suurimman osan ajasta, rehellinen, luotettava, jne.
Nämä kaksi alussa mainitsemaani asiaa kuitenkin hieman arveluttavat, joten olisin kiitollinen jos joku alalla työskennellyt voisi hieman auttaa kertomalla omia näkemyksiään.
Lisätty 19 syyskuu 2009 - 09:48
Toinen ongelma on se, etten ole erityisen kätevä käsitäni. En osaa korjata autoja tai muitankaan koneita. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin ainakin pienemmillä paloasemilla palomiehet korjaavat itse esimerkiksi jonkin pumpun, jos se on mennyt rikki.
Muuten pidän itseäni alalle sopivana, sillä olen fyysisesti ja psyykkisesti terve, luonteeltani rauhallinen, empaattinen ja kiltti, tykkään työskennellä ryhmässä, olen hyvässä kunnossa, järjen käyttökin pelaa hyvin suurimman osan ajasta, rehellinen, luotettava, jne.
Nämä kaksi alussa mainitsemaani asiaa kuitenkin hieman arveluttavat, joten olisin kiitollinen jos joku alalla työskennellyt voisi hieman auttaa kertomalla omia näkemyksiään.
Molemmat mainitsemasi asiat ovat sellaisia, jotka on korjattavissa. Esiintymään oppii esiintymällä ja työkaluja käyttämään käyttämällä työkaluja. Jonkilaisesta valmentajasta on apua molempiin ja noita valmentajia löytyy sekä erilaisten harrastusporukoiden että virallisten oppilaitosten kautta.
Nimim. "Joskus esiintymistä jännittänyt"
Lisätty 13 joulukuu 2011 - 11:54
Haluaisin muutaman vuoden sisällä pyrkiä Helsingin Pelastuskouluun mutta mieltäni askarruttaa tuo parin vuoden takainen töppäys. Estääkö tuo kouluun pääsyn. Pelastuskoulun sivuilla sanottiin että ennen lopullista valintaa koulutukseen valittavien taustat tarkistetaan Oikeusministeriön oikeusrekisterikeskuksesta, poliisien rekisterissähän tuo merkintä kyllä näkyy mutta näkyykö oikeusrekisterikeskuksen tiedoissa?
Vastaa tähän aiheeseen

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää

Vastaa tähän aiheeseen