Siirry sisältöön

- - - - -

Onko monella pelastuslaitoksella lähäreitä?

• Lukittu Aihe Tämä aihe on lukittu
4 vastausta tähän aiheeseen

#1 Lähihoitajaopiskelija

Nuorempi jäsen

• Jäsen
  • Pip
  • 25 viestiä

Lisätty 04 lokakuu 2003 - 21:33

Onko monillakin pelastuslaitoksilla/palolaitoksilla ensihoitoon suuntautuneita lähihoitajia? huh.gif

Olen otaksunut että ei oikein taida olla lähäreitä, kun on pelastajia (palomies-sairaankuljettajia) ja lääkintävahtimestareita. sad.gif

Millainen mahdollisuus on sitten sairaanhoitajalla (AMK) tai ensihoitajalla (AMK) työllistyä pelastuslaitoksille?

Kertokaa minulle tietämättömälle millaiset vaatimukset on AMK Ensihoitaja- koulutukseen...

biggrin.gif

#2 **Palomies/Ensihoitaja AMK**

• Vierailija

Lisätty 04 lokakuu 2003 - 23:43

Lähäreitä ei juuri oteta töihin.AMK tutkinnon suorittaneita joskus kyllä.Ongelmana on vaan usein se,että talo haluaa mahd monitaitoisia tyyppejä töihin.Miehistövahvuudet kun ei ole kummoisia.

Vaatimuksia AMK:hon on ylioppilas tai alempi alan tutkinto + pääsykokeet.Tsemppiä vaan sinulle ja virtaa opintoihin.

#3 **Guest**

• Vierailija

Lisätty 18 lokakuu 2003 - 10:31

LAINAUS(Palomies/Ensihoitaja AMK @ 04.10.2003 - 23.43)
Lähäreitä ei juuri oteta töihin.AMK tutkinnon suorittaneita joskus kyllä.Ongelmana on vaan usein se,että talo haluaa mahd monitaitoisia tyyppejä töihin.Miehistövahvuudet kun ei ole kummoisia.

Vaatimuksia AMK:hon on ylioppilas tai alempi alan tutkinto + pääsykokeet.Tsemppiä vaan sinulle ja virtaa opintoihin.

joo, en tiedä miten koko valtakunnassa asiat on, mutta Turun osalta voin sanoa, että meistä päätoimisista sairaankuljettajista äkkiälaskettuna 10 on lähihoitajia, kokonaismäärän ollessa n.25 henkilö.

#4 Lähihoitajaopiskelija

Nuorempi jäsen

• Jäsen
  • Pip
  • 25 viestiä

Lisätty 20 lokakuu 2003 - 11:52

LAINAUS(Guest @ 18.10.2003 - 10.31)
joo, en tiedä miten koko valtakunnassa asiat on, mutta Turun osalta voin sanoa, että meistä päätoimisista sairaankuljettajista äkkiälaskettuna 10 on lähihoitajia, kokonaismäärän ollessa n.25 henkilö.

Oletko itse koulutukseltasi mikä? Osallistuuko Turun palolaitoksella pelastajat (palomies-sairaankuljettajat) sairaankuljetukseen vai hoidetaanko se päätoimisilla sairaankuljettajilla?

Mitä koulutuspohjasta porukkaa siellä eniten on sairaankuljetuksessa? (ensihoitajia, sairaanhoitajia, lv-sk, lähihoitaja)

#5 **Guest**

• Vierailija

Lisätty 21 lokakuu 2003 - 21:33

juu, itse olen lähihoitaja. Palomiehet ajavat pääsääntöisesti yöaikaan ja sivuasemien autoja. Meidän työaika 08.00-23.00. Koulutusta porukalla on laidasta laitaan. Lähäreitä kymmenkunta, puolenkymmentä vaksia, muutama sairaanhoitaja ja pari AMK ensihoitajaa.

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta

0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää