Punainen rescue 1-opel?
Aloittaja: **wonderer**, heinä 22 2005 00:09
12 vastausta tähän aiheeseen
#2 **Tiedän**
Lisätty 25 heinäkuu 2005 - 12:02
LAINAUS(wonderer @ 22.07.2005 - 0.09)
Näin tuossa viikolla Helsingissä punaisen Opel Vectran jossa luki Rescue takaluukussa ja sivussa oli numero 1. Minkä organisaation ajoneuvo?
Olen nähnyt ko ooppelin ja tullut vastaan usein. Se ooppeli on kuulema Vuosaaren Meriaseman johtajan auto. Siinä autossa oli ennen H1 mutta on otettu toi H pois. Auto on yksityisen henkilön, kuten yhdistyskin on yksityinen, löytyy yhdistysrekisteristä
Lisätty 04 elokuu 2005 - 21:31
LAINAUS(Vierailija_Utelias_* @ 04.08.2005 - 14.26)
Mikäs se punainen Rescue Mondeo sitten on?
Näin sen yx viikonloppu bussinikkunasta kun ne hoiti jotain tyyppiä jalkakäytävällä. 2 ukkoo ja alusalkut vieressä pro tyyliin.
Näin sen yx viikonloppu bussinikkunasta kun ne hoiti jotain tyyppiä jalkakäytävällä. 2 ukkoo ja alusalkut vieressä pro tyyliin.
Ettei vaan olis toi Rescue Unit ry
si vis pacem, para bellum
Lisätty 05 elokuu 2005 - 00:25
LAINAUS(minä @ 04.08.2005 - 22.08)
Rescue-opelilla ja rescue-mondeolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa eikä niitä pidä sekoittaa keskenään.
Opelin kyydissä lähinnä sirkusväkeä ja Mondeolla ihan vakavasti otettavia.
JepJep, vakavastiotettavia... Sekin vaikuttaa, että kenen silmin noita katselee. Opelin kyydissä lähinnä sirkusväkeä ja Mondeolla ihan vakavasti otettavia.
Lisätty 06 elokuu 2005 - 02:17
LAINAUS(Vierailija_Utelias_* @ 05.08.2005 - 17.55)
Mitä sä Margu tolla tarkotat? Webbisivujen mukaan ne on vapaaehtoisia ja ei ne sillo voi olla ammattilaisii jos sä siihen vertaat.
En vertaa. Minua vain ihmetyttää kun yksittäiset kansalaiset perustavat olemassaolevien järjestelmien rinnalle yhä uusia ("rescue")järjestelmiä.
Varsinkin mr. Tohnin kutteri-meriasema-ry on varsinainen kummajainen. Suomessa on jo valmiiksi sangen kattava ja laadukas meripelastusjärjestelmä Merivartioston ja Suomen meripelastusseuran järjestämänä. Miksi pitää perustaa jotain uutta ja omaa (ja lisäksi käyttäytyä totuttujen pelisääntöjen vastaisesti) kun on jo luotu valmiit kuviot joihin liittyä?
LAINAUS
Eiks tärkeintä oo auttaa ihmisiä hädässä?
Tässä olet kuoma aivan oikeassa. Viestiä muokkasi Marqu, 06 elokuu 2005 - 02:24
Lisätty 06 elokuu 2005 - 15:52
Aivan Tämä tapaus Meriasema ry on siksi, että saavat tehdä siellä nyt mitä haluavat, kun virallisessa alan yhdistyksessä esim (VPK) ei anneta tehdä mitä mielissä liikkuu. Eikä ajella yhdistyksen kalustolla ja veneillä omia "edustusajoja" ja kantaa kaikenmaailman tarroja ja tunnuksia vaatteissaan ja autoissaan jne. Joten ehkä siksi näitä juttuja perustellaan, että siellä kun itse on johtomiehenä, saa tehdä mitä haluaa ja omat säännöt.
"Rehellisyys, rohkeus, luottamus
ja luja tahto!"
ja luja tahto!"
#11 **minä vaan**
Lisätty 06 elokuu 2005 - 18:26
LAINAUS(Marqu @ 05.08.2005 - 0.25)
LAINAUS(minä @ 04.08.2005 - 22.08)
Rescue-opelilla ja rescue-mondeolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa eikä niitä pidä sekoittaa keskenään.
Opelin kyydissä lähinnä sirkusväkeä ja Mondeolla ihan vakavasti otettavia.
JepJep, vakavastiotettavia... Sekin vaikuttaa, että kenen silmin noita katselee. Opelin kyydissä lähinnä sirkusväkeä ja Mondeolla ihan vakavasti otettavia.
Niin Marqu, vakavastiotettavia vapaaehtoisia tarkoitin sanomani. Ooppeli porukka on kaikkea muuta kuin vakavastiotettava joukkio. Käsittääkseni kuitenkin hakemassa Helpen jsenyyttä?liekö vaan huhu,mutta jos Helpe hyväksyy heidät jäsenekseen niin ainakin minun silmissä karisee viimeisetkin kunnioituksen hivenen ko.pelastusliittoa kohtaan. Jo Niinisaaren vapaaehtoisen teollisuuspalokunnan hyväksyminen Helpeen oli käsittämätöntä, mutta minkäs sille saat kun johtohenkilöt kuuluvat samaan herrakerhoon.Veli auttaa toista...
Mutta täytyy kyllä ihmetellä tuon meriosaston toiminnanjohtajan(
#12 **Haha**
Lisätty 08 elokuu 2005 - 17:51
ei ihme ettei näiden porukoiden jäseniä kaivata paljoa virallisiin yhdistyksiin tai vepareihin, ettei yhdistyksen maine kärsisi. Näitä tekijöitä riittää muuallakin, joiden takia sitten yhdistyksen maine kärsii ja kun ei löydy aina tarpeeksi syitä erottaa.
Lisätty 08 elokuu 2005 - 18:53
LAINAUS(Marqu @ 06.08.2005 - 2.17)
En vertaa. Minua vain ihmetyttää kun yksittäiset kansalaiset perustavat olemassaolevien järjestelmien rinnalle yhä uusia ("rescue")järjestelmiä.
Varsinkin mr. Tohnin kutteri-meriasema-ry on varsinainen kummajainen. Suomessa on jo valmiiksi sangen kattava ja laadukas meripelastusjärjestelmä Merivartioston ja Suomen meripelastusseuran järjestämänä. Miksi pitää perustaa jotain uutta ja omaa (ja lisäksi käyttäytyä totuttujen pelisääntöjen vastaisesti) kun on jo luotu valmiit kuviot joihin liittyä?
Ajattelin nyt kuitenkin kirjoittaa, vaikka pitäisi olla nukkumassa..........
Historiaa:
En tunne "Meriasema Ry:n" tapausta ja en voi siitä sanoa mitään ja Rescue Unit Ry:n kanssa olen ollut kerran samalla keikalla.
Mielipide:
Olen tietyssä mielessä samaa mieltä kanssasi kaikenlaisten "rescue" yhdistyksen perustamisesta. Maassamme on Esim. Spr joka kattaa ensiaputoiminnassaan koko maan ja pääkaupunkiseudullakin on useampi yhdistys tekemässä samaa.
Kuten jotkut viisaat on sanoneet kolikolla olevan 2 puolta ja maailmaa pitää katsoa nenäänsä pidemmälle........
Negatiivisena pidän tällaisten yhdistysten huonoa organisaatoita, sekalaista "seurakuntaa" niin jäsenistössä kuin tieto/taidossakin. Positiivistä on vielä joidenkin vapaaehtoisten välittävän pyyteettömästi toisesta ihmisestä. Isoissa tapahtumissa ilman vapaaehtoisia voisi olla ikävää. Itseäni ei ainakaan paljoa kiinnosta istua jossain isossa tapahtumassa katsomassa känniläisiä ja "päivystää" . Töissä niistä saa tarpeekseen.
Toisaalta tapahtumien järjestäjät voivat olla tyytyväisiä useasta järjestötä. Järjestäjät voi kilpailuttaa (mikä on muotia nykyään) ja valita tarjousten perusteella parhaan vaihtoehdon.
Niin, tuosta Rescue Unitista. Keikalle mennessä saimme hyvät ennakkotiedot (Oletan ilmoittajan olleen kyseisestä yhdistyksestä) potilaan tilasta ja jopa "arvauksen" (arvaus oli oikein) mahdollisesta sairaudesta. Opastus oli järjestetty selkeästi ja paikalla kerrottiin asiallisen lyhyesti tilanne sekä käteeni lyötiin kaavake, jossa potilaan perustiedot ja seuranta. Saimme tehdä omat tutkimukset rauhassa ja he pitivät ylimääräiset loitolla.
Lyhyesti sanottuna asiallista ja tehokasta toimintaa. Valitettavasti esim. Spr:n päivystysporukat ovat joskus järkyttäviä...... Tämä ei mitenkään pahalla vaan rakentavana kritiikkinä.
Esimerkkitarinaa voisi näpytellä paljon, nyt kuitenkin menen nukkumaan.
Vastaa tähän aiheeseen

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää

Vastaa tähän aiheeseen