Siirry sisältöön

Taito kesäleirin STK kurssi

9 vastausta tähän aiheeseen

#1 **nimetön**

• Vierailija

Lisätty 26 toukokuu 2005 - 20:19

Tuli tuossa ihmeteltyä et, kun kuulin että kurssille otetaan 15 vuotiaita mukaan niin onko asia se? Pyytäisin joltain asian tuntijalta tietoa, että päättääkö palokunnaat itse siitä minkä ikäisiä he laittavat kyseiselle kurssille.

en ole perillä asiassa niin haluaisin tarkennusta..

#2 **kouluttaja**

• Vierailija

Lisätty 26 toukokuu 2005 - 21:01

ne menee ketkä mahtuu, tasapuolisesti. Vanhemmasta päästä alotetaan ja kurssille otetaan se tietty määrä. Periaatteessa SMTK:lle on ikäraja 16 vuotta

#3 HJV

Nuorempi jäsen

• Jäsen
  • Pip
  • 22 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Ei vielä valittu

Lisätty 26 toukokuu 2005 - 23:29

Varmaan paras asiantuntija on leirin järjestävässä liitossa. Puhelinsoitolla asia varmaan selviää.

HJV, Kuusankoski

#4 **kysymyksen tekijä....**

• Vierailija

Lisätty 27 toukokuu 2005 - 21:01

juu.. kiitos, asia hoidossa... ihmetyttää vaan, että täällä lappeenrannassa sopparit laittaa 16 vuotiaat sinne kurssille, mutta en tiedä miten asia on Kymenläänin pelastuslaitoksella... Hyvät kesät kaikille

#5 monika

Vanhempi Jäsen

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 153 viestiä
  • Interests:vpk

• Pelastustoimialue:
    Kymenlaakso

Lisätty 30 toukokuu 2005 - 12:01

Kyllä täällä on pidetty sitä 16 vuoden ikärajaa.. Mutta kurssille on myös päässyt vaikka elokussa vasta täyttäisi ja kurssi olisi kesäkuussa. eli 3kk "tasottava"
Palomies on erimies, kaikesta huolimatta...

#6 **Taito2005 Leiri P1**

• Vierailija

Lisätty 31 toukokuu 2005 - 07:49

Huomenta smile.gif

Ainakaan Kaakkois-Suomen Pelastusalanliiton TAITO2005 kesäleirillä järjestettävälle sammutustyönkurssille EI pääse alle 16vuotiaat. Muutoinkin kurssilla noudatetaan työturvallisuuslakeja ja muitakin tarvittavia ohjeita ja määräyksiä.

Asia on kyllä tiedossa ainakin KASPELIn alueen palokunnilla.

Terveisin

Toni Alatalo
TAITO2005
Leiripäällikkö

#7 kukkasi

sihteeri

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 455 viestiä
  • Interests:Palokunta

• Pelastustoimialue:
    Varsinais-Suomi

Lisätty 31 toukokuu 2005 - 16:33

Hain itse juuri omanalueen tulikukko-leirille stk:lle, mutta en luultavasti päässyt. Ja olen sen 16. Mielummin ne aina niitä 17vuotiaita kuitenkin ottaa.
Miehet ovat välillä suhteessa, kuin norsu posliini kaupassa. Yrittävät, mutta kompastuvat.

#8 nass-

Jäsen

• Jäsen
  • PipPip
  • 68 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Pirkanmaa

Lisätty 01 kesäkuu 2005 - 14:17

Taitaa olla nyt tämä alle 18v ja päälle 16v -buumi menossa. Eli kaikilla 17v, sekä täyttäneillä että 18-vuotis päiviä odottelevilla on pullat hyvin uunissa.. tongue.gif
"Luulen, että vastaus naiseuden mysteeriin löytyy jostain keskustelun ja suklaan välimaastosta."

#9 pietikainen

Jäsen

• Jäsen
  • PipPip
  • 76 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Kymenlaakso

Lisätty 08 heinäkuu 2005 - 19:38

LAINAUS(nass- @ 01.06.2005 - 14.17)
Taitaa olla nyt tämä alle 18v ja päälle 16v -buumi menossa. Eli kaikilla 17v, sekä täyttäneillä että 18-vuotis päiviä odottelevilla on pullat hyvin uunissa..  tongue.gif

Näinhän se on, että yleensä kurssille etusijalla ovat vanhimmat hakijat, että saataisiin koulutustasoa nostettua paikallisen alpen alueella. Nuoremmat kuitenkin ehtivät vielä käydä niitä kursseja.

IMO, 35 vuotias nuorempi sammutusmies toimii keikalla "paremmin" kuin vasta 16 vuotta täyttänyt nsm.
Kotkan VPK
Vanhempi sammutusmies, Nuoriso-osaston vj.

#10 Tukki

Nuorempi jäsen

• Jäsen
  • Pip
  • 13 viestiä

• Pelastustoimialue:
    Siviili

Lisätty 08 heinäkuu 2005 - 20:24

LAINAUS(kukkasi @ 31.05.2005 - 16.33)
Hain itse juuri omanalueen tulikukko-leirille stk:lle, mutta en luultavasti päässyt. Ja olen sen 16. Mielummin ne aina niitä 17vuotiaita kuitenkin ottaa.

Itsekkin hain, enkä päässyt koska täytän 16 ihan leirin jälkeen... mad.gif

Vastaa tähän aiheeseen

Moderaattorin täytyy hyväksyä tämä viesti ennenkuin se julkaistaan.

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta

0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää