Ja mitä itseeni tulee, minulla olisi aikaa ja mielenkiintoa tehdä sellaista, mutta tekninen osaamiseni on lievästi sanottuna surkeaa...
pelastusajoneuvoluettelo
Aloittaja: PtO, helmi 12 2005 21:15
13 vastausta tähän aiheeseen
Lisätty 12 helmikuu 2005 - 21:15
Tässä jokin aika sitten käytiin "kiivas" keskustelu mahdollisista vapaaehtoisista tekemään pelastusajoneuvoluetteloa. Yksi löytyi, joka kuitenkin piakkoin luopui hommasta. Eli kysyisin: Löytyisikö vapaaehtoista / vapaaehtosia tekemään sellaista?
Ja mitä itseeni tulee, minulla olisi aikaa ja mielenkiintoa tehdä sellaista, mutta tekninen osaamiseni on lievästi sanottuna surkeaa...
Lisätty 12 helmikuu 2005 - 21:26
Fireimageshan toimii tälläisena aikas hyvinkin. Tiedän kaverin joka tuota oli joskus tekemässä. Olin kanssa lähdössä mukaan vähä jelppiin. Jostain syystä se sitten jäi..
Sotiminen rauhan puolesta on kuin naiminen siveyden puolesta.. siis täh?
Lisätty 12 helmikuu 2005 - 21:30
LAINAUS(Ron^ @ 12.02.2005 - 20.26)
Fireimageshan toimii tälläisena aikas hyvinkin. Tiedän kaverin joka tuota oli joskus tekemässä. Olin kanssa lähdössä mukaan vähä jelppiin. Jostain syystä se sitten jäi..
Niin, Fireimages on vähän sellainen, mutta olisi silti hienoa saada lista. Eihän kaikista autoista ole edes kuvia siellä...
Lisätty 13 helmikuu 2005 - 13:44
LAINAUS(820 @ 13.02.2005 - 11.23)
Siinä olis vaan aika kova päivittäminen kun tota kalustoa tulee uutta ja menee paaliin/yksityisille vanhaa
Niinhän siinä olis, joten vapaaehtoiselta pitäisi löytyä runsaasti aikaa. Tietysti, jos ottaisi tavaksi päivittää sivustoa kerran viikossa, niin ei tulisi kuin yksi suururakka.
Voisihan sen toki tehdä tyylillä Wikipedia ( vapaa tietosanakirja ), jonne kävijät saavat itse päivittää ja lisätä tietoja.
Lisätty 13 helmikuu 2005 - 16:22
LAINAUS(PtO @ 13.02.2005 - 12.44)
Voisihan sen toki tehdä tyylillä Wikipedia ( vapaa tietosanakirja ), jonne kävijät saavat itse päivittää ja lisätä tietoja.
Vaarana että tulisi huhu tietoa ja/tai väärin ymmärrettyjä tai kuultuja asioita.
Sotiminen rauhan puolesta on kuin naiminen siveyden puolesta.. siis täh?
Lisätty 13 helmikuu 2005 - 20:15
LAINAUS(Bongari @ 13.02.2005 - 19.05)
LAINAUS(PtO @ 13.02.2005 - 12.44)
Juu. Janne Virtanen varmaan antaisi mielellään siihen runsaasti tietoa
Voisihan sen tehdä siten, että tietoja pääsee lukemaan ihan vapaasti, mutta niiden lisääminen tai muuttaminen vaatii rekisteröitymisen. Ja jokaisella rekisteröityneellä olisi tietenkin mahdollisuus korjata mitä tahansa vääräksi katsomiaan tietoja.
Rekisteröintipakolla J. Virtaset olisi helppo bannata ulkopuolelle. Rekisteröitymisen voisi tehdä samaan malliin kuin Paloforumissa tällä hetkellä. Koska homma vaatii sähköpostin käyttöä niin sähköpostiosoite olisi järjestelmän puolelta varmaan melkoisen helposti suodatettavissa pois jolloin rekisteröityminen ei onnistuisi. Se kuva minkä minä sain Jannesta oli sellainen että hän ja hänen tasoisensa eivät osaisi kiertää suojauksia.
Hupsista, näinköhän Janne aloitti jo keksimään suojauksien kiertämistä...
Taisi tulla möläytettyä vähän liikaa!
Sähkömiehen TOP3-soittolista:
1.Neljä Ruusua: Tie ajatuksiin (...joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa...)
2.Janne Hurme: Sataa, tuulee ja salamoi (...myrsky repii puita, taivas salamoi...), menettelee myös palokuntalaiselle!
3.Teräsbetoni: Taivas lyö tulta (), ukkonen aiheuttaa joskus työtä sähkömiehille, palokuntalaisilla ehdottomassa soittokiellossa automaattihälytysten aiheuttaman turhaantumisen johdosta
1.Neljä Ruusua: Tie ajatuksiin (...joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa...)
2.Janne Hurme: Sataa, tuulee ja salamoi (...myrsky repii puita, taivas salamoi...), menettelee myös palokuntalaiselle!
3.Teräsbetoni: Taivas lyö tulta (), ukkonen aiheuttaa joskus työtä sähkömiehille, palokuntalaisilla ehdottomassa soittokiellossa automaattihälytysten aiheuttaman turhaantumisen johdosta
Lisätty 13 helmikuu 2005 - 20:25
On muuten hyvä idea, että vain REKISTERÖITYNEET käyttäjät saisivat muokkailla tietoja, mutta kaikki saisivat niitä silti lukea. Ei tulisi ainakaan luetteloihin sabotaasi ongelmia ja jos niitä ilmenisi, olisi tekijä mahdollista saada kiinni.
Seuraava kysymys kuuluu, olisiko luettelo mahdollista "järjestää" Paloforumille?
Seuraava kysymys kuuluu, olisiko luettelo mahdollista "järjestää" Paloforumille?
Lisätty 13 helmikuu 2005 - 23:54
LAINAUS(PtO @ 13.02.2005 - 19.25)
On muuten hyvä idea, että vain REKISTERÖITYNEET käyttäjät saisivat muokkailla tietoja, mutta kaikki saisivat niitä silti lukea. Ei tulisi ainakaan luetteloihin sabotaasi ongelmia ja jos niitä ilmenisi, olisi tekijä mahdollista saada kiinni.
On mahdollista laittaa samalle serverille, mutta siihen tarvittaisiin se MySQL-sovellus, jota minulla ei ainakaan ole aikaa ruveta väsäämään. Tokihan löytyy valmiitakin tietokanta-ohjelmia, eli jos löytyy jostain joku (maksuton/edullinen) PHP/MySQL-pohjainen ratkaisu niin infoa vaan tännepäin niin tarkastellaan asiaa...
Niklas Läckström
PaloForum ylläpito
PaloForum ylläpito
Lisätty 14 helmikuu 2005 - 17:51
LAINAUS(Ron^ @ 14.02.2005 - 0.22)
Sellainenhan olisi näppärä josta voisi hakea autot ja tiedot, kunnan, alpen, tyypin, merkin, vuosimallin, omistajan jne. perusteella.
Tässä olisi vähän vastaavanlainen toteutus, tosin lista koskee Suomen poliisin siviiliautoja.
lista
Viestiä muokkasi PtO, 14 helmikuu 2005 - 17:52
Lisätty 14 helmikuu 2005 - 22:34
Taannoin suunnittelin moista listaa ja se jäi hieman vaiheeseen kun teknistä toteutusta piti alkaa sorvaamaan. Käytännössä aikaa on liian vähän. Idea oli että jokaiselta alueellisen pelastustoimen alueelta olisi yksi oman alueensa tietojen ylläpitäjä. Yksi pelastustoimialue on suhteellisen helppo vielä ylläpitää kun seurailee aktiivisesti pelastuslautakunnan päätöksiä ja jos toimii alueella vakinaisessa tai vpk:ssa tai yksityisessä sakussa niin ei pitäisi olla mikään ongelma havaita parin sadan auton liikkeistä. Kun kuitenkaan loppuenlopuksi autoja ei hirveesti vaihdella paikalta toiselle vaan silloin kun tulee uusia autoja niin vanhoja siirretään jonnekkin jne...
Lisätty 14 helmikuu 2005 - 23:03
LAINAUS(jmas @ 14.02.2005 - 21.34)
Taannoin suunnittelin moista listaa ja se jäi hieman vaiheeseen kun teknistä toteutusta piti alkaa sorvaamaan. Käytännössä aikaa on liian vähän. Idea oli että jokaiselta alueellisen pelastustoimen alueelta olisi yksi oman alueensa tietojen ylläpitäjä. Yksi pelastustoimialue on suhteellisen helppo vielä ylläpitää kun seurailee aktiivisesti pelastuslautakunnan päätöksiä ja jos toimii alueella vakinaisessa tai vpk:ssa tai yksityisessä sakussa niin ei pitäisi olla mikään ongelma havaita parin sadan auton liikkeistä. Kun kuitenkaan loppuenlopuksi autoja ei hirveesti vaihdella paikalta toiselle vaan silloin kun tulee uusia autoja niin vanhoja siirretään jonnekkin jne...
Aikanaan oli se yksityinen pelastusajoneuvoluettelo, jota kaikki pystyivät päivittämään lähettämällä sähköpostilla uudet tiedot ylläpitäjälle. Taitaisi edelleen olla paras ratkaisumalli, jos vain löytyisi tekniset taidot ja aikaa omaava ylläpitäjä.
Vastaa tähän aiheeseen

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää

Vastaa tähän aiheeseen