"lellittelyä" tai syrjimistä?
Lisätty 09 joulukuu 2004 - 00:12
Muuten, mistähän mieleesi tuli kysyä moista? Onko tiedossasi jotain aiheeseen liittyvää käytännön elämästä? Ja jos on, niin voisitko kertoa yleisellä tasolla että mistä on kysymys. Mitään yksityiskohtaisia tietoja palokunnasta, henkilöistä ym. ei missään nimessä tarvitse eikä kannatakaan kertoa.
1.Neljä Ruusua: Tie ajatuksiin (...joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa...)
2.Janne Hurme: Sataa, tuulee ja salamoi (...myrsky repii puita, taivas salamoi...), menettelee myös palokuntalaiselle!
3.Teräsbetoni: Taivas lyö tulta (), ukkonen aiheuttaa joskus työtä sähkömiehille, palokuntalaisilla ehdottomassa soittokiellossa automaattihälytysten aiheuttaman turhaantumisen johdosta
Lisätty 09 joulukuu 2004 - 09:27
Lisätty 09 joulukuu 2004 - 17:39
Lisätty 10 joulukuu 2004 - 22:37
Jotkut vain nuorista haluavat ottaa suurempaa vastuuta,mutta yllätys yllätys, he eivät ole niitä 15-16 vuotiaita, vaan noin 12-v. Ongelmahan meidän palokunnassa on ollut se että meillä nuo 15-16 vuotiaat tipahtaa lähes tulkoon aina pois. Minä henkilökohtaisesti olen viimeinen hälytysosastoon nuoriso-osaston kautta noussut, hälytysosaston tämänhetkinen jäsen. Itse koin myös tuon pois jäämisen samassa iässä, joten en oikein pysty noita meidänkään nuoria tallessa pitämään. Vastuuta antamalla he eivät sinne tule jäämään, eikä myöskään sillä että heille pidetään eri harjoitukset kuin muille. Minä olen pystynyt luomaan meidän 20 hengen porukkaan sellaisen hengen että en tahtoisi sitä ryhtyä hajoittamaankaan. Jollain tavalla kuitenkin täytyisi saada liika into pois mopoista ja tytöistä ja keskittää se takaisin palokuntatoimitaan.Miten? Kertokaa siitä minulle..
Lisätty 28 heinäkuu 2005 - 13:42
Jos et itse tiedä tuosta asiasta, niin ei kannata sellaista luulla. Mä olen itse käynyt vasta 3 vuotta n-o:ssa keväällä siirryin hälytysosastoon. En nyt sitä tarkoita et osaisin jotain. Mutta aina enemmän kuin osa 6vuotta n-o:ssa käyneistä pojista. Eivät kaikki tytöt ole pissaliisoja ja ammatti ryyppäreitä!! Että älä yleistä.
#9 **whatt??**
Lisätty 16 syyskuu 2005 - 16:28
Jos et itse tiedä tuosta asiasta, niin ei kannata sellaista luulla. Mä olen itse käynyt vasta 3 vuotta n-o:ssa keväällä siirryin hälytysosastoon. En nyt sitä tarkoita et osaisin jotain. Mutta aina enemmän kuin osa 6vuotta n-o:ssa käyneistä pojista. Eivät kaikki tytöt ole pissaliisoja ja ammatti ryyppäreitä!! Että älä yleistä.
3v. junnuissa ja hälytysosastoon? smtk käyty..?
Lisätty 20 syyskuu 2005 - 20:08
Ei oo käyty stk. Mutta käyn kun vaan olisi ko. kurssi jossian lähellä.
Lisätty 21 syyskuu 2005 - 15:03
Mietin samaa..
Lisätty 21 syyskuu 2005 - 16:43
Edit: Niin, ja hälytyksiin ei pääse kuin 18v täyttänyt smtk:n käynyt, tiettyjä poikkeuksia on ollut (esim. vähäinen miehitys ni sitte itse keikan jälkeen soitettu et "terve, kerkeetkö/haluutko lähtä huoltotoimiin" eli letkun keräys,pakkaus, kuivumaan laitto ja yms huoltoa)
Viestiä muokkasi Jesse_, 21 syyskuu 2005 - 16:45
NSm, NOS VJ.
Lisätty 21 syyskuu 2005 - 18:22
#15 **hähä**
Lisätty 22 syyskuu 2005 - 18:51
ai ei sais paloauton kyyvissä mennä tulipalopaikalle? sitäkö toi hälyajo tarkottaa?
mun mielestä se on niin, että 16v. käydään se stk ja sitten hälytysosaston HARJOITUKSIIN, ei välttämättä mitenkään perusteellisemmin itse osastoon. kyllähän se jos on ensiapukurssi käytynä niin ensivastekeikoille pääsee meesiin, tietääkseni, siis 16v., ja samt käytynä pääsee paloihinkin... vähintään sit täysikäsenä, mikä siinä on niin vaikeeta. rattiin pääsee tietty vasta kun on täysikäne ja kortti hihassa ja eikös se konemieskurssikin oo pitäny sitten käydä...
Lisätty 23 syyskuu 2005 - 14:23
Lisätty 23 syyskuu 2005 - 17:32
Soori, sori, sori, soori... Muistin väärän kurssin, ei siihen ev-kurssiin tarvinnu ku palokuntien ea-kurssin: "
Kurssille pääsyvaatimuksena on palokuntien ensiapukurssin hyväksytty suorittaminen. Kurssi täydentää ensiapukurssin antamia valmiuksia ja sen keskeisiä alueita porrastetun ensivastejärjestelmän toimintaperiaatteissa erilaisissa ensivastetilanteissa."
Se muuten oli pelastustyökurssi mihin piti olla: " Kurssille voidaan ottaa henkilö, joka on suorittanut sammutustyö-, savusukellus- ja ensiapukurssit tai vastaavat. "
Lisätty 23 syyskuu 2005 - 18:08
Tuo mun lainaus nyt oli popeli:n sivuilta.... Näin heillä sanotaan, mutta olipahan se vissiin tuossakin vaan suositus.
Vastaa tähän aiheeseen

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää

Vastaa tähän aiheeseen