16.11.2004
Aluepelastuslaitokset
Pelastusopisto
Nokia THR ja TMR 880 laitevika
Pelastustoimen VIRVE-pääkäyttäjien tietoon on tullut 16.11.2004 Nokian THR ja TMR 880 VIRVE-päätelaitteissa ilmenevä ohjelmistovika, joka on otettava huomioon työturvallisuuden kannalta.
Vian kuvaus:
Vika ilmenee päätelaitteissa käytettävien audiolisälaitteiden (esim. korvanappi, savusukellusaudiovarusteet) kanssa.
Jos useita lähekkäin olevia laitteita on samassa puheryhmässä ja käyttäjä on kääntänyt äänen voimakkuuden liian suureksi, voi syntyä voimakas kiertoääni.
V oimakas kiertoääni yliohjaa lisälaitteen pois päältä. Päätelaite ei tunnista lisälaitetta, ellei tehdä lisälaitteen uudelleen kytkentää.
Jos käyttäjä ei huomaa tässä tilanteessa lisälaitteen pudonneen alas, on savusukeltajan työturvallisuus ja pelastustehtävän suorittaminen vaarantunut.
Jatkotoimenpiteet:
Nokia toimittaa joulukuussa 2004 korjausohjelmiston. Päivityskäytännöstä ja kustannuksita tiedotetaan ensi tilassa.
Pelastustoimen aluelliset VIRVE-pääkäyttäjät tiedottavat asiasta alueillaan.
Suomen Erillisverkot Oy
Pelastustoimen VIRVE-pääkäyttö
Löysimpä tollasen ilmotuksen ja ajattelin laittaa tänne kaikkien nähtävile jos joku ei vielä tiennyt ...
THR&TMR 880 -vikaa
Aloittaja: Puke, marras 20 2004 23:43
2 vastausta tähän aiheeseen
Lisätty 20 marraskuu 2004 - 23:53
Enpä tosiaankaan ollut tuommoisesta kuullut.
Nämä tälläiset viestit ovat mielestäni yksi tälläisen foorumin hyötyjä - jaetaan tietoa ajankohtaisista asioista. Vaikka perustiedot toki asiallista itse etsiä, mutta tälläisia uusia asioita ei välttämättä satu löytämään pitkään aikaan. Tai ehkä ei ollenkaan. Mutta tottahan tämäkin asia kait PITÄISI ajan myötä kulkeutua joka paikkaan. Todettu tosin on, että tiedon kulku on hidasta, joskus jopa olematonta.
Nämä tälläiset viestit ovat mielestäni yksi tälläisen foorumin hyötyjä - jaetaan tietoa ajankohtaisista asioista. Vaikka perustiedot toki asiallista itse etsiä, mutta tälläisia uusia asioita ei välttämättä satu löytämään pitkään aikaan. Tai ehkä ei ollenkaan. Mutta tottahan tämäkin asia kait PITÄISI ajan myötä kulkeutua joka paikkaan. Todettu tosin on, että tiedon kulku on hidasta, joskus jopa olematonta.
Hoitotyö hoitotyönä - taksihommat takseille!
Lisätty 21 marraskuu 2004 - 05:55
itse olen sellaista vikaa havainnut, että kun kaksi kapulaa on päällä ja sijaitsevat lähekkäin, vain toinen ottaa liikennettä vastaan. Vaikka skannaavat täysin samoja ryhmiä.Tuo äänen 'kiertäminen' on aika yleistä, kun esim. puhuu ajoneuvoasemaan ja myös käsikapula on päällä.
Vastaa tähän aiheeseen

1 Käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta
0 jäsentä, 1 vierailijaa, 0 anonyymiä käyttäjää

Vastaa tähän aiheeseen