LAINAUS
Ei RealPlayer ole paska. Sillä saa kyllä ihan asiallistakin videota aikaiseksi. Sen sijaan, että haukkuu Realia
Voi kyllä, se todellakin on sitä. Heti kun joku löytää codecin realmedialle jotta sitä voi katsoa muilla soittimilla, niin asia on toinen. Tällä hetkellä real player on sellainen syöpäläispesä/mainospommi/multimediareikä ettei pahempaa ole aikoihin näkynyt. Formaatti itsessään ei ole ihan täysi susi, mutta soitin on. Ja kun se pirulainen tarttis asentaa koneeseen sekoittamaan.
LAINAUS
Itse olen havainnut ongelmia yrittäessäni katsoa erästä Neljän Ruusun musiikkivideota netissä. Videon nopeus on 450 kBits/s ja itselläni on 1Mbits/s yhteys. Tästä huolimatta video pätkii ja pahasti. En ole viitsinyt selvittää, että missä on vika.
Streamaamalla pätkii videot lähes aina, jollet nyt jotain pientä ja kotimaassa olevaa halua katsoa. Lataa video kiintolevylle niin ei taatusti pätki.
LAINAUS
Mediaplayerille videoita? Ei h*********! Omat kokemukseni Microsoftin "ohjelmista" ovat niin surkeita, että tekisi mieli pistää koko firma liiketoimintakieltoon. Olen monta kertaa harkinnut Linuxiin vaihtamista. Ja harkitsen edelleen. Microsoft on tietokonemaailman Ladatehdas.
Menee taas puurot ja vellit sekaisin. Media Player soittaa mitä tahansa videota, johon koneella on codec.
Mediaplayer 6.4 on edelleen parhaita softia tähän tarkoitukseen. Säätöjä wanhassa WMP:ssä on suht vähän, jonka takia elokuvien katselu voi sillä olla ankeaa (aspect ratiot sun muut säädöt uupuvat). Uudet 9 version Mediaplayerit ovatkin suht syvältä ja poikittain. Wanhan kunnon mediaplayer löytyy uudenkin rinnalta (mplayer2.exe), suosittelen.
Mitä noihin formaatteihin tulee... Real Playerin RM ja Quicktime MOV ovat arveluttavia formaatteja, kun kummatkin vaativat tuon oman soittimensa asentamisen -> ei hyvä.
MPG (MPEG) pyörii jokaisella koneella, koko on vähän isompi mutta laatu sitä mitä tekijä haluaakin.
AVI (raw, xvid, divx...) olisi optimaalisin, sekä yhteensopivuuden että koon suhteen. Toki tämä vaatii myös codeccien asentamista, mutta nuo tuppaavat löytymään jo joka kodin tietokoneesta.